Fiffer: Squale 1521 “Full-Lume” - Flipper it forward!

Na de aanschaf van de 600T is het potje behoorlijk leeg geraakt. Aanvullen gaat nog even duren. Dus weet niet hoe veel geduld je hebt haha

1 like

:joy::joy:

1 like

Nul!!!:joy:

2 likes

Was ik al bang voor

1 like

Zit de Fiffer inmiddels al bij je om de pols? :raised_hands:

Zeker!

15 likes

lekker hoor

Leuk uitgebreid verslag Stef! :heavy_check_mark::+1:

2 likes

Verslagje van twee weken met de Fiffer:

Een klein nostalgisch dingetje, maar toen ik zes was, was “glow in the dark” een van de coolste dingen van de wereld. Ik had dientengevolge als decoratief element in mijn kinderkamertje glow in the dark-sterren op het plafond - en een des nachts oplichtend dinoskelet. Helemaal het binkie.

Een kleine dertig jaar later zijn dino’s helaas geen groot deel meer van mijn belevingswereld en ik ben - ondanks mijn dromen van toen - nooit sterrenkundige geworden. Maar! Maar. Glow in the dark is nog steeds heel cool. We noemen dat tegenwoordig alleen “Lume” en dat moet je heel serieus nemen als je een beetje horlogedork bent. Dat weten ze bij Squale ook: vandaar dat ze de 50 Atmos in de kenmerkende 1521-kast ook uitleveren met een volledig ondergelumede wijzerplaat.

Is dat: leuk? Ja en nee. Aan de ene kant is al die lume een leuk trucje, maar als je niet persé heel veel fukjes geeft om hoe lang de boel nog blijft nagloeien als het horloge na een lange dag deskdiven nagloeit is de lol er snel af. Bij daglicht is zo’n full lume plaat een stuk minder mooi dan veel van z’n collega’s. Het zal wel met het materiaal te maken hebben, maar de print komt er niet zo mooi op uit.

Ook is de kleurstelling moeilijk te matchen. Eigenlijk vond ik deze wijzerplaat alleen mooi met de fantastische zwarte rubberband van Squale zelf (of met een grijze nato, maar dat kan eigenlijk met alles). Wat ook jammer is, is dat de kenmerkende oranje minutenhand in deze editie plaatsmaakt voor zwartgelakte wijzers. Het is een beetje slordig dat die wijzers dan nog wel een lumegootje hebben. Gemieper, ik weet het, maar het stond toch een beetje tegen.

Verder heeft de 1521 - terecht - de naam van een uitstekend draagbare duiker te zijn. Wat een heerlijk horloge! Twee weken lang heeft het onafgebroken om mijn pols gezeten. Geen vergelijk qua comfort met de 1545 die ik ook had, maar schielijk heb verkocht na de “real deal” van Squale eens ervaren te hebben. Ook de duikring is super.

Kortom, drie uit vijf ballen, ik koop graag nog eens een keer een Squale 1521, maar dan wel eentje in een andere uitvoering… Het was in ieder geval erg leuk om via het forum kennis te mogen maken met dit onderwatericoon. Het horloge is nu door naar de volgende. Dank HF!

10 likes

bedankt voor je uitgebreide verslag ! ik kan je geen ongelijk geven op je bevindingen ! het is een heerlijk horloge maar ook hier zal er een “normale” komen

1 like

De bezorgdienst wist het weer spannend te maken. Maar gisteren de Squale kunnen ophalen bij het postkantoor.

Eerste indruk, niks anders dan positief!

Wordt vervolgd.

7 likes

Ja dat maakt zo’n Fiffer tegenwoordig wel spannend. Maar fijn dat het goed is gekomen! :raised_hands: Lekker van genieten de komende 2 weken.

1. Petteflet
  2. Louis
  3. Paul
  4. TagEd
  5. Mauss08
  6. Tijdspraak
  7. Handaufzug
  8. Jim-1 :point_left:
  9. Thomas6
  10. Patrick010
  11. Bauke1
  12. TKH