Soort pakjesavond maar dan anders. Bomproof verzonden naar het hoge Noorden dankzij @Jos
De aankomende 2 weken gaat ie mee in de roulatie, beginnend met vanavond mee op stap. Eerste indruk is echt verrassend goed, morgen maar eens wat freubelen met bandjes.
Inmiddels een dikke week in huis en niet van de pols af te slaan. Denk nog geen 2x een ander horloge omgehad afgelopen dagen. Meeste bandjes wel een kans gegeven maar “gewone” de zwarte originele band toch de favoriet.
Na mijn weekje squale tijd braaf de hele verhuisdoos weer doorgestuurd, maar nog geen verslagje getikt….
Overdracht was face to face in mijn vertrouwde hackerspace waar ogen werden uitgekeken.
Gedurende dat gezellige samenzijn meteen de squale om de pols geslingerd, en die is er eigenlijk die week nauwelijks afgeweest.
Begonnen met de lederen nato waar ie op binnenkwam, na een dag op origineel rubber gezet. Dat na een dagje of anderhalf gewisseld voor de originele squale nato (die zat dermate nieuw in de doos te shinen dat ik denk dat ik de eerste was) waar ie de rest van de tijd op is blijven hangen.
De squale zelf; voor een full-lume vond ik de lume ietwat meh. De maatvoering is prettig. Prima wristpressence.
Leuk om een keer geprobeerd te hebben.
Ik heb er een redelijk handje van om na een fifferpoging een identiek horloge te scoren, maar denk dat ik me nu wel kan inhouden.
Tot mijn verbazing, kan ik hem naar mijns inziens goed hebben (foto vertekend, hij ziet er beter uit op de pols). De L2L van 48mm liet mij zelfs twijfelen om überhaupt mee te doen aan de fiffer aangezien eerder 47mm, enorm uitstak en gewoon niet mooi oogde op mijn polsen.
Door de afbuigende kastpoten, is het een geweldig uitziende duiker. Is die aanwezig? Jazeker, maar dat mag bij een duiker.
De eerste + punten;
Totale maat met afbuigende kastpoten.
De kroon op 4, die netjes verwerkt is in de kast.
Het gevoel en geluid van de lunette. Zeer satisfying .
De rest zal volgen.
Side note; er zitten al wat krasjes op en de kast is gemagnetiseerd (uurwerk denk ik niet). Ik zal hem eens op de timegrapher gooien deze week.
Mocht die wat afstelling nodig hebben, is het dan gewenst dat ik dit doe of beter zo laten @Petteflet
Op een polsje tussen de 15.5 en 16cm. Dit is echt een allemans maatje. Kan mij niet voorstellen dat er HF leden zijn die gezien de maat deze niet kunnen dragen.
Was puur toeval. Mijn schoonbroer had als scheve humor van zijn manager, een survival pakketje gekregen omdat hij zovaak bezig is over de oorlogen in Oekraïne en Iran.
Dus greep naar het kompas en de naald draaide rondjes.
Heeft overigens geen invloed op het uurwerk want loopt nog netjes op tijd. Dus hij is lekker resistent tegen magnetisme
Even een nieuwe lijst. Ik heb ondertussen de Squale Sole Cascante geprobeerd en ben dus bekend met het type horloge. Ik ga ervanuit dat niemand bezwaar heeft dat jullie na mij eerder aan de beurt komen .
Ondanks onwijs veel pluspunten voor het geld, gaat hij waarschijnlijk toch iemand anders een top zomer bezorgen… Ondanks dat de kleuren en de kast vorm kleiner dragen dan de 42mm is er iets dat het hem net niet voor mij maakt…
Ik heb met @OmroepMax contact opgenomen en afgesproken dat wij van plek wisselen aangezien ik niet in NL ben op het moment dat ik aan de beurt zou zijn. Ik heb dus zodanig de lijst aangepast