Fifty Fathoms

Als iemand nog wat in een oude schoenendoos heeft liggen? http://www.bright.nl/blancpain-zoekt-vintage-fiftys

Zullen heel wat eigenaren van een koude kermis thuis komen, als ze te horen krijgen: Sorry, we kunnen u geen certificaat geven en hoeven uw horloge ook niet voor de tentoonstelling. Een van de modellen waar het meest mee wordt gerommeld.

Teun111Kwiebes2 Schreef:

Zullen heel wat eigenaren van een koude kermis
thuis komen, als ze te horen krijgen: Sorry, we
kunnen u geen certificaat geven en hoeven uw
horloge ook niet voor de tentoonstelling. Een van
de modellen waar het meest mee wordt gerommeld.

Misschien is dat ook de grote truc :smiley:

Er werd me afgelopen week nog een replica aangeboden van dit
merk/model, precies zoals in dat artikel met dat logo op de plaat.
Ik heb ‘vriendelijk’ bedankt met als opmerking dat ik voor mijn
zuurverdiende centen liever een goedkoper orgineel horloge koop.

Goed alles waar Fifty Fathoms op staat heeft mijn interesse. Ik ben geen kenner, wel liefhebber. Helaas heb ik een soort haat-liefde verhouding met BP.

Ik heb het hier al eens eerder geschreven: mijn vader droeg een Blancpain FF Aqualung in de jaren 60 en 70. En ieder jaar kocht ik een nylon (perlon) bandje voor zijn verjaardag. Je weet wel, die hele goedkope. Voor mijn pa was het gewoon zijn werkhorloge (Hij had in die tijd een leidinggevende functie in de scheepsbouw; hij werkte bij Verlome in IJsselmonde). Tijdens een tocht op de Noordzaa is zijn Blancpain overboord gegaan. Terug aan de wal is hij naar Observator aan Het Vasteland in Rotterdam gegaan en heeft daar een Seiko automaat gekocht…

Om mijn relatie met Blancpain nog pijnvoller te maken: ik ben al een hele tijd op zoek naar een echte FF. Maar die zijn met een lampje te zoeken. Een paar jaar geleden zocht ik onderdelen voor een van mijn klassieke auto’s en zoals gewoonlijk zocht ik op Craig’s List in Californië en Nevada omdat het daar zo droog is. Ik vond toevallig een Blancpain op Craig’s List voor… US$ 1750 vraagprijs. Omdat ik het niet vertrouwde, heb ik contact gezocht met wat mensen die er verstand van hebben. Ook zij wisten het niet zeker: onbekend model, geen zekerheid, FrankenFF? enz. Dus maar niet gekocht. DOM!!! Uiteindelijk oordeelde Brian Dumais op het MWR forum dat het een echte was… Hij heeft het horloge onderzocht voor de dappere koper die wel de 1750 dollar durfde uit te geven…

Menno

Deze dus: