FiftyFive Fathoms build

Alle spulletjes binnen om mijn FiftyFive Fathoms build te gaan doen. Daar ga ik van het weekend maar eens mee aan de slag. Foto’s van het proces zal ik aan het topic toevoegen.

Horloge: SNZH57K1
Dial: Dagaz 3:00 FFF-date (helaas met een beschadigde 5 uur marker, Dagaz al over gemaild)
Bezel: laat ik in eerste instantie standaard
Wijzers: laat ik ook standaard. Ik vind de Seiko zwaarden mooier dan de custom Blancpain potloden. Puntje van de seconde wijzer wil ik rood maken
Band: WatchGecko Handmade Italian leather strap




15 likes

Mooie band :sunglasses:

1 like

Wil je niet eerst een nieuwe dial?

1 like

Ik bouw hem denk ik eerst met deze dial. Dagaz heeft al gereageerd dat hij een nieuwe stuurt. Zodra ik die heb vervang ik hem.

1 like

:+1: Ben benieuwd

Hieronder dan de build en het, naar mijn bescheiden mening, prachtige eindresultaat.


Mijn spullen netjes klaargelegd voordat ik aan de slag ga


Voor de mod…


Band eraf, blik op de doorkijk achterkant en het 7S36C uurwerk


Achterkant eraf…


Stem verwijderd en dan kan je het uurwerk er eenvoudig uit laten ‘vallen’


Dial beschermen tegen beschadigingen bij het verwijderen van de wijzers


Wijzers eraf…


Wijzerplaat kan er eenvoudig afgewipt worden


Die prachtige nieuwe FFF wijzerplaat van Dagaz


Wijzerplaat erop, klaar om de wijzers te monteren. Wel de beschermfolie weer gebruiken!


Wijzers erop, klaar om terug in de kast te gaan


En weer op zijn plek, achterkant erop, leren band eraan…


Et voilà! Wat een schoonheid!

Hoor graag wat jullie ervan vinden!?

16 likes

Netjes. Mooie wijzerplaat zo. Wat ik mij afvraag; wisselt de datum nog op het juiste moment? De tijd van wijzers verwijderen en installeren is niet hetzelfde. :yum:

1 like

Zijn wel op dezelfde positie geïnstalleerd, maar na installatie doorgedraaid om te checken of ze elkaar niet raken. En daarna pas de foto gemaakt. Maar desalniettemin scherp hoor!

1 like

Mooi geworden. Gave mod en leuk om te zien👌🏼

Noem het ervaring :joy:

Nu nog een beetje verouderen en dan istie :ok_hand:

Ik hou van vintage, maar dan wel van echte vintage. Een ‘verouderd’ horloge ziet er (meestal) niet uit als echte vintage. Je blijft het zien en dat vind ik zonde. Dus ik ga hem niet verouderen maar gewoon laten agen door hem te dragen

3 likes

Goed punt. Geniet ervan!