Nee sorry man, @pasd had alleen dop 16.
Prachtig
Ze lijken op elkaar, maar bij sommige Tudor-uurwerken zit er een bug in; https://millenarywatches.com/tudor-gmt-date-wheel-issue/
Dat is niet iets wat bij Rolex snel zal gebeuren, tenminste, dat denk ik
Omdat ik het zo druk heb:
Kijkt en vergelijkt!
Moet zeggen dat het met een telefoon ernaast wel erg hard klinkt.
Nou precies dat dus!
Dat had ik dus nog niet eerder gehoord, kan er ook aan liggen dat het zelden voor is gekomen dat ik hem moest opwinden. Het was namelijk tot voor kort mijn daily beater
Nou dan zou ik me er geen zorgen om maken. Of iemand hier moet beweren dat ik een ongesmeerd uurwerk heb dat op het punt staat vast te lopen
Mijne ratelen ook, lijkt wel wat zachter te gaan als in het filmpje. Waarbij de Rolex overigens minder rateld maar meer een zoem/schurend geluidje maakt.
Maakte mij ook nog geen zorgen zit nog in de garantie, maar stelt toch enigszins gerust dat het normaal lijkt
Meen dat het bij de BB58 eerst ook een zoemend geluid was, maar nu dus een lichte ratel (zal wel aan het weer liggen:)
Lijkt mij om een ander issue te gaan aangezien de BB58 geen date functie heeft
Sorry, ging me meer om de meta-discussie over de kwaliteit van het uurwerk tov Rolex.
Even een vraag dat voorkomt uit mijn onwetendheid. Mijn eerste horloge kreeg ik toen ik een jaar of 7 was, een Timex handopwinder (ruim 40 jaar geleden). Die wond ik op tot het niet meer kon. Klaar. Is het bij huidige (of duurdere) handopwinders (of automaten) zo, dat je wel kunt blijven draaien, ook al is het helemaal opgewonden? Dus met een soort beveiliging? Ik heb nu een automaat, maar die draag ik dagelijks sinds ik hem heb, dus nog nooit hoeven opwinden.
Die ratel van de openingspost is ofwel de palveer die tegen de tanden van het palrad (boven de veerton) ratelt, ofwel het geluid van de automaat-wisselaar-raderen, ofwel het hoorbaar doorslippen van de opwindveer. Elke automaatveer hoort door te slippen wanneer volledig opgewonden.
In beide gevallen niets aan de hand, en technisch ook de bedoeling. Maar ik zou het zelf moeten horen/voelen denk ik…
Bij automaten dus altijd, bij handopwinders nooit.
Ik dacht dat je een harde ratel bedoelde.
Dit doet mijn BB58 ook heel zacht; mijn andere horloges trouwens ook.