Sinds kort is er bij het opwinden van mijn Tudor BB58 (Dec. 2019) een fijne ratel hoorbaar, kan ook zijn dat mij dit niet eerder is opgevallen. Dit hoor ik niet bij het opwinden van een mijn Rolex DJ 126200. Weet iemand van jullie of dit normaal is?
Tudor is een dochteronderneming van Rolex, kwalitatief zal je geen verschil zien, buiten dat zijn de uurwerken nagenoeg identiek. Het prijsverschil zit puur in de marketing/branding.
Visueel lijken ze erg op elkaar in elk geval. Ik heb net even gegoogled, maar heb jij een bron of vergelijking van de verschillende movements toevallig?
Tudor movements zijn specifiek voor Tudor ontwikkeld. De mensen die ze ontwerpen en maken zijn dezelfde als van Rolex.
Het grootste verschil is dat aan Rolex movements hogere nauwkeurigheidseisen gesteld worden (max 2 sec per dag), voor Tudor is het alleen COSC. Dit kan van invloed zijn op ontwerp en gebruikte materialen. Hier zit een deel van het prijsverschil in.
Ook maakt maakt Rolex voor Tudor gebruik van verschillende toeleveranciers om de kosten lager te houden. Kwaliteitseisen hieraan zijn uiteraard hoog. Voor Rolex komen alleen de wijzers and kristallen van buiten.