Fijne textiel-achtige pilot straps? Suggesties gevraagd

Herkennen jullie dit fenomeen? je geeft nog eerder/makkelijker geld uit aan een horloge dan aan een band :blush: Ik hou zelf erg van horloges waarop veel type banden tof staan maar op de een of ander wijze slaat bij mij de twijfel toe als het om het aankopen van banden gaat.
Voor leren banden ben ik enthousiast over Jacob Straps maar voor een fijne textiele band ben ik nog steeds op zoek.

Heeft iemand hier ervaringen met fijne exemplaren die hun geld waard zijn?
Ik ben er achter dat je in ieder geval een “gevoerde/leren” binnenzijde wilt.

Hoe zijn die textiel banden van de IWC Pilot’s of die Nato’s die ze hebben?

Jullie ervaringen of suggesties worden gewaardeerd, thanks!

Zelf heb ik een IWC achtige strap gehad.
Prijs €30,- en de kwaliteit was ik hier zeer tevreden over.
Eerste 2 a 3 dagen wat stug daarna nergens meer last van gehad.
ik zal kijk of ik hier nog wat informatie / foto`s van kan vinden.

1 like

Heel gek, maar ja! Dat herken ik. Zeker als ik zie dat veel luxe banden gewoon net zoveel kosten als dat de dagwaarde voor je (mijn) horloge is. :sweat_smile:

IWC is dan natuurlijk weer van een andere orde.

1 like

Ik vind persoonlijk de two piece seatbelt van watch bandit heel erg comfortabel!

deze groene is ongeveer 5 jaar oud en behoorlijk gedragen, super zacht en ik heb deze zelfs een keer schoongemaakt met remreiniger omdat er motorolie in zat​:muscle::grin:

4 likes

:point_up_2:ik ook :+1:

2 likes

Kan ik straks antwoord geven op mijn eigen gestelde vraag :wink:

Duur of goedkoop kan ik nog niet op antwoorden maar veel geld vind ik het gevoelsmatig wel voor het type bandje wat je koopt. Maar toch gedaan een Kaufmann Textstrap gekocht welke binnen is gekomen. En eerlijk is eerlijk het ziet er gewoonweg keurig en hoogwaardig uit. Een “tactical” look maar wel met comfortabele leren liner aan de binnenzijde. Alvast wat plaatjes voor de liefhebbers.

Ik heb de 110/70 lengte en mijn polsomtrek is circa 17 cm

1 like