Film JLC

Hoe een uurwerk tot stand komt, stap voor stap.
Hier worden ook trommeldraaibanken getoond waar in de week in een ander topic vragen zijn over gesteld.
Met op het einde de 1000 uren controle en de cosc.
http://www.jaeger-lecoultre.com/professions.do

Mijn beste,

Het is me het horloge-avondje wel zeg!!
Eerst de Limited Editions bekeken en gelezen, dan de diversen verslagen van het Limbotreffen tot mij genomen en als dag-afsluiting nog een formidabel tv schouwspel van JaegerLeCoultre gezien ::o
Ik ben een tevreden mens.

Orologio Signaturis Temporis

Bedankt Freddy! Mooi filmpje!

Freddy, dat was een hele mooie film. Hoe kóm jij toch aan al die leuke dingen! Ik kom jou in heel veel items tegen en ik vraag me af of jij een prangende vraag van mij kan beantwoorden. Ik vraag me al een tijdje af hoe die hele klein minuutpijpjes en hele kleine holle (bijvoorbeeld ook) injectienaaldjes gemaakt worden. Ik kan me voorstellen dat een horlogemaker van nu gewoon naar een depot gaat en daar zijn spullen betrekt, maar hoe maakte de oude masterhorlogemaker van vroeger het een en ander? Ik weet ook dat men tegenwoordig in de nanotechniek ook heel klein iets kan vervaardigen maar een hele dunne stalen pen met ook nog een gat erin snap ik niet. Ik verneem graag van je. Met vriendelijke groeten, Ben van den Broek, die in september naar de horlogemakerschool in Amsterdam gaat.

Indrukwekkend ! En véél beter van kwaliteit dan die youtube-filmpjes.
Als ik eens wat meer tijd heb, zal ik het eens trachten op DVD te zetten.