Film over Walter Lange

Ik heb mijn zwager in Duitsaland gevraagd voor mij een tv-programma (21 minuten) op te nemen met de titel Walter Lange, ein Mann tickt für Glashütte. Dat heeft hij gedaan en ik heb het nu op DVD. Ik wil het graag met jullie delen, buiten het verhaal, de geschiedenis van Lange en Glashütte, is het ook leuk om plaatjes te kijken (voor degene die geen Duits begrijpen).
Nu wil ik dit programma graag ergens online zetten zodat jullie het kunnen downloaden maar het is 2 gigabite groot en ik denk dat ik dan eindelijk in de problemen kom met mijn hostingprovider. Daarbij begrijp ik niets van de inhoud van de DVD als ik deze in verkenner bekijk, ik vind geen bestand dat na aanklikken de film start. Ik ben denk ik te oud aan het worden, ik heb dan ook nog nooit een echte film gedownload van internet.
Wie heeft een oplossing?

Henrik,

Het makkelijkste zal zijn om de DVD te converteren naar een AVI met b.v. DivX compressie. Dan zal de film van 21 minuten gereduceerd worden tot 100 a 200 MB en blijft de qualiteit goed genoeg. Ik wil 'm wel voor je converteren, en ik wil 'm ook wel voor je online zetten, waarbij hij voor de leden van dit forum te downloaden zal zijn… Laat maar weten of je dit wilt.

Graag! De DVD moet zeker via de ouderwetse post naar je toe? :smiley:

Dat is wel het makkelijkst ! :slight_smile:

Net als de nederlandse omroepen hebben ook de duitse (publieke) tv-zenders veel uitzendingen online staan. Misschien even zoeken met wat meer gegevens?

Je kan oa hier uploaden van films en dergelijke;

www.rapidshare.de
www.megaupload.com

Films kun je net als muziek comprimeren. Dit kan naar MPEG1 - 2 - 4
Maar ook naar het Windows formaat of Quicktime.
Hier zijn de geleerden nog niet helemaal uit. Maar dat het kan, dat is zeker.

Suc6