Filmpje stemvorkhorloge

Enige tijd geleden heb ik voor iemand een stemvorkhorloge gerepareerd, een ESA caliber.
De eigenaar was er zo blij mee dat hij een filmpje met mooi geluid heeft geplaatst op het forum. Mijn zoon is bezig met het bouwen van mijn website.
Graag zou ik dat filmpje willen gebruiken, maar ik weet helaas niet meer wie dat heeft gemaakt. Ik repareer zoveel stemvorkhorloges en kan het niet onthouden… sneu he…
Wie kan mij helpen?
groetjes, Ernst Benders.

Hoe lang geleden was dat ongeveer?

Hier op het forum vind ik geen filmpje van een stemvork.

Kijk eens op YouTube onder Omega f300, zijn verschillende filmpjes te zien.

hallo, ongeveer een maand of 8 denk ik.
groetjes Ernst

Bedankt. Ik heb inderdaad op You tube gekeken, maar er was er geen bij waar je het geluid zo mooi kon horen.
bedankt voor de moeite
Ernst Benders

Hallo Ernst,

misschien was het deze? Het zoemen is duidelijk te horen: [yt]http://www.youtube.com/watch?v=MZJzjJVC0gY[/yt]

Tabee

Wat een enorme hulp! UIk repareer inderdaad ook Bulova, maar ik ben echt op zoek naar een Omega met een ESA werkje en duidelijke zoemtoom. Hij is er geweest…maar waar? Bedankt voor de moeite!
Ernst Benders

Heb dit gevonden:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,129895,129895#msg-129895

weet niet maar meer kon ik ook niet even zo snel vinden.

Hi, alles wat ik zie, maar geen filmpje. Bedankt voor de moeite,
Ernst

Sorry, kan 't ook niet vinden.

Heb wel een Speedsonic, maar ben niet zo handig met kwalitatief echt goede video’s te maken.

Als ik em uit de kluis heb gehaald, mag je me wel bellen. Kun je em over de telefoon horen :wink:

Hallo Marnix,
Ik heb een tweehonderd stemvorkhorloges, ook een speedmaster en ook 720 hz, caliber 1220. Ik weet dus zeker wel hoe ze klinken. Ik repareer ze dagelijks! Omdat ik bezig ben met een website te laten maken door mijn zoon wilde ik juist dat filmpje toevoegen. Het was een horloge van een klant van mij, dus een horloge dat ik repareerde. Het was een Seamaster en was in super staat. De man had het geluid zo mooi bij het filmpje staan. Hij stuurde het mij op. Ik heb het helaas niet bewaard, omdat ik zoveel stemvorkjes repareer en ik niet wist dat ik een webpage ging maken.
Ik zoek dus gewoon verder en anders moet ik er zelf een maken.
Maar niettemin bedankt voor de moeite die je wil doen. Jouw speedmaster een Omega? Longines? Mooi horloge he, lopen super zit een Omega caliber 1255 in ieder geval een ESA 9210.
Groetjes Ernst Benders

ernst benders Schreef:

Hallo Marnix,
Ik heb een tweehonderd stemvorkhorloges, ook een
speedmaster en ook 720 hz, caliber 1220. Ik weet
dus zeker wel hoe ze klinken. Ik repareer ze
dagelijks! Omdat ik bezig ben met een website te
laten maken door mijn zoon wilde ik juist dat
filmpje toevoegen. Het was een horloge van een
klant van mij, dus een horloge dat ik repareerde.
Het was een Seamaster en was in super staat. De
man had het geluid zo mooi bij het filmpje staan.
Hij stuurde het mij op. Ik heb het helaas niet
bewaard, omdat ik zoveel stemvorkjes repareer en
ik niet wist dat ik een webpage ging maken.
Ik zoek dus gewoon verder en anders moet ik er
zelf een maken.
Maar niettemin bedankt voor de moeite die je wil
doen. Jouw speedmaster een Omega? Longines? Mooi
horloge he, lopen super zit een Omega caliber 1255
in ieder geval een ESA 9210.
Groetjes Ernst Benders

Ik wist dat je er wel aardig wat van zou hebben, maar niet dat 't er zo veel zouden zijn. Je naam kwam me bekend voor en kwam via Google achter dat je ze herstelt. Gaaf hoor!

De mijne is een Seamaster Speedsonic f300 a la

Hallo, Als dat jouw speedmaster is… Gaaf hoor super mooie kast. Mooi slijpwerk. Is de datumverzetting wel in orde?
Ik zie namelijk dat ze niet op gelijke hoogte staan de dag en datum aanduiding, terwijl het nog pas 22.13 uur is.

Het niet goed gaan van de vooral dagring is een echt probleem. Deze ringen zijn haast niet meer te krijgen en als je er een nodig hebt erg duur.
Groetjes en heel veel plezier met de Speedmaster.( Als je horloges een warm hart toedraagt…MOET je er eigenlijk een stemvorkhorloge bijhebben!)
Ernst Benders.

ernst benders Schreef:

Hallo, Als dat jouw speedmaster is… Gaaf hoor
super mooie kast. Mooi slijpwerk. Is de
datumverzetting wel in orde?
Ik zie namelijk dat ze niet op gelijke hoogte
staan de dag en datum aanduiding, terwijl het nog
pas 22.13 uur is.

Het niet goed gaan van de vooral dagring is een
echt probleem. Deze ringen zijn haast niet meer te
krijgen en als je er een nodig hebt erg duur.
Groetjes en heel veel plezier met de Speedmaster.(
Als je horloges een warm hart toedraagt…MOET je
er eigenlijk een stemvorkhorloge bijhebben!)
Ernst Benders.

Niet precies deze klok, maar hetzelfde model. Ben niet zo goed met foto’s online zetten. Deze is van 't net.

Op de Rikketik zag ik deze met hetzelfde uurwerk, maar wat een vette band heeft de Lobstertail zeg!

Jammer dat ie zo stijf is dat ie niet om m’n pols past…

Marnix hallo,
Ik denk dat ik de meeste stemvorkhorloges wel heb gezien. Ik wil best met je communiceren over jouw horloge. Plaatjes van andere modellen zeggen mij niets. Weet je natuurlijk zijn er super horloges en ja de geschulpte band en de mooie pushers zijn fenomenaal. Alles wat je mooi vindt hoef je echter niet te hebben.
Als je een stemvorkhorloge hebt wat mooi loopt heb je gewoon iets wat niet zo veel voorkomt en wat door het type horloge gewoon prachtig is. Ze zijn gewoon ondergewaardeerd!\ groetjes
Ernst

ernst benders Schreef:

Als je een stemvorkhorloge hebt wat mooi loopt
heb je gewoon iets wat niet zo veel voorkomt en
wat door het type horloge gewoon prachtig is. Ze
zijn gewoon ondergewaardeerd!\ groetjes
Ernst

Zo is dat!