Oef, da’s wel heel dik ja.
Ziet er netjes uit zo.
Oef, da’s wel heel dik ja.
Ziet er netjes uit zo.
Ja, ook na een hele dag dragen geen enkel irritatie. Fijne voering, stiksel geheel niet voelbaar, mooi afgewerkt. Wel raad ik de gewone gesp aan.
Ik ga er misschien een proberen. Nog wel een vraag. Zit er een taper in de band? Ik kijk bij een 20mm variant maar ik zie nergens de afmeting van de gesp op hun site.
Mijn band tapert van 22 naar 20mm. Lengte is 70mm (gesp niet meegerekend) en 110mm.
op de site staat 75 x 115 dus dat klopt niet?
als jouw maat klopt zou dat al beter passen
Beter! Toch een bestellen om te kijken tegenover de Artem.
Ik ben benieuwd of iemand beide bandjes in bezit heeft en kan vergelijken.
Nog niet, maar wel een Finn besteld.
Heb jij de tweed band uit die foto bij finwatchstraps gekocht? Ik stond op het punt te bestellen, twijfelde over de buckle, deed een Google search, en kwam terecht in bergen slechte reviews over met name de support.
Nou komt dat wellicht vooral van Amerikanen, en als Nederlander kan ik vermoedelijk iets soepeler met Finnen communiceren, maar toch
Jazeker! Ook ik lees negatieve reviews. bandje draagt erg comfortabel, fijne lederen voering. Het tweed pluist een beetje aan de randen dus hoe lang het mooi blijft weet ik niet.
Heb nu de tweed en sailcloth besteld en dat ging soepel.
Ik heb de gok genomen, vind tweed een leuk idee. En ik las in een review wel dat de bandjes van finwatchstraps tweed-eriger zijn dan de aliexpress tweed. Ik wilde ook nog een tweedelige nato hebben voor een sporthorloge en die was in de aanbieding. We gaan het zien.
Heb de Fin binnen en voelt zeker niet verkeerd. Net als bij de Artem zijn de aanzetten behoorlijk dik en stijf in het begin. Goed zachter te masseren wel. Alleen is hij voor mij eigenlijk net te lang, aangezien mijn polsen zo dun zijn. Ik zit op het laatste of een na laatste gaatje afhankelijk van de tijd van de dag.
Daardoor drukken die dikkere kanten altijd tegen de zijkant van mijn pols wat bij draaien niet altijd even prettig is. Maar ik ga hem eens een tijdje testen.
Ook vind ik de tweede passant eigenlijk te breed en te los zitten waardoor die te makkelijk schuift.
Dat hebben ze bij Artem beter geregeld.
Waarschijnlijk komt er toch ooit weer een nieuwe Artem bij omdat zij ook een xs versie hebben waar ik nu de blauwe van heb en die met wit stiksel nog bij wil met qr.
Plaatje?
Eens, ook na een hele dag dragen.
Bij mij kantje boord bij 17,5cm pols omtrek.
Eens, heb ik eraf gehaald.
Dat is echt fijn dat je keuze hebt. Alleen vind ik het prijsverschil erg groot.
Vandaag zit ie op mijn Vostok GMT op het derde gaatje.
De Finstrap:
en de Artem die ik nu heb:
Is ook al de xs versie. Ik zal deze week eens de fin lekker dragen en dan volgende week wat betere foto’s en vergelijkingen maken. Eerst even goed testen.
Dat ben ik met je eens, maar de Artem voelt wel fijner als eerste indruk. Bij de vulling ongeveer hetzelfde, maar het verloop is wel fijner. Net wat dunner waar de Fin dik blijft.
XS lijkt nog steeds lang
Op de foto ziet de band als geheel er goed uit.
Die met stiksel is niet de xs Artem, maar de normale Fin. Zonder wit stiksel is de Artem. Geen foto van onderkant Artem, maar is die echt goed qua lengte.