Omdat ik niet echt een recent Sailcloth banden topic kan vinden neem ik de vrijheid er een te starten.
Dit naar aanleiding van een mailtje van een nieuwe lijn bij FinWatchStraps met betaalbare Sailcloth banden en geen importkosten.
Wat denken jullie? Zou dit aan Artem kunnen tippen?
Ik denk dat ik voor 42 euro gewoon een bandje ga proberen, alleen de vraag of ik beter een gewone of een “deployment clasp” kan kiezen voor een duiker… Iemand hier ervaring mee?
De banden zien er goed uit, maar of ze met Artem te vergelijken zijn durf ik niet te zeggen. Was persoonlijk wel te spreken over de kwaliteit van Artem. Deze banden kosten overigens wel minder dan de helft van een Artem volgens mij dus wat dat betreft zeker de moeite van het proberen waard denk ik.
Hee deze moet ik maar een keer proberen. Hun eerdere sailcloth banden waren 125x75 en net te lang voor mij. Deze zijn 115x75. Dezelfde maat dus als Artem.
Erg chique, bevalt goed dus begrijp ik? Heb je hier een deployment clasp op of een normale? Lijken me mooie banden voor de koude, donkere wintermaanden!
Het zegt niks over de kwaliteit van de banden maar jammer dat ze in de webshop worden getoond gemonteerd op replica horloges… (sommige van de getoonde horloges in de webshop in ieder geval)
Watchbandit.com heeft ook nette, betaalbare sailcloth straps voor €49. Zit in Duitsland dus geen extra kosten. Ik heb een paar verschillende straps bij hun gekocht en ben er zeer content mee.
Maar FinWatchStraps ziet er ook goed uit zeg. Naast sailcloth en tweed hebben ze heel veel meer interessant straps met heel veel mogelijkheid tot aanpassen voor schappelijk prijzen. Ga ik zeker bookmarken!
De FinWatchStraps Sailcloth is binnen. Eerste indrukken: mooi materiaal, zacht leer aan de binnenzijde, stiksels voel je niet, nog stugge vulling maar die masseer ik wel soepel, redelijke kwaliteit vlinder sluiting, goede quick release bandpennen, zitten zonder speling in de Casio Duro.
Geschikt vanaf ca. 17cm pols omtrek bij een 44mm duiker met 48mm lug to lug.
Waterproof volgens de website dus vanavond mee onder de douche. Eens kijken wat de droogtijd is.
Aanvulling: band wordt vrij snel soepel maar een vlindersluiting op een gewone band vind ik een dikke constructie. Vlindersluiting op een stalen band voelt anders, dunner.
Over gezet naar een gewone degelijke Hirsch gesp. Was dat gepor van de vlinder sluiting mijn pols al zat. Het bandje zelf (lederen voering) voelt comfortabel op de huid.