Tweed straps only

Op dit originele idee gebracht door Ronald @R_B kocht ik bij FinWatchStraps mijn eerste Harris Tweed horloge bandje en dat bevalt goed! Snel gewend aan een soort bandje dat ik nog niet kende.

Wie draagt nog meer Tweed straps? Van welk merk dan ook.

N.B. Ik kon nog geen soortgelijk topic vinden maar als het al bestaat laat het even weten.

15 likes

Ik heb er ééntje en die lag nog op m’n buro, dus maar even gewisseld.

Goedkoop van AliExpress. Ooit toegevoegd om aan een goedkoper verzendingstarief te raken. Niet beklaagd. Volgende bestelronde, als die er komt, zal ik er wel terug eentje of twee bijgooien. :smile:

3 likes

Mooi! Ik heb gelijk eens op de site zitten kijken. Mooi spulletjes hebben ze.

Ik ga er zeker binnenkort eens een bestellen.

1 like

In eerste instantie reageer ik met: wat een jeukdingen en niet eens echt mooi. Maar … ze zijn aan de binnenzijde glad afgewerkt met leer (?). Blijft over: een bijzondere verschijning en dat is zeker te waarderen! Leuk, dat je dit item hebt laten zien.

1 like

Die associatie had ik ook, kriebel wol… (alleen 100% Merino wol kriebelt bij mij niet, ik draag uitsluitend 100% katoenen kleding)

Maar de binnenkant van deze bandjes is heel mooi afgewerkt met zacht en soepel leer. Ik draag de Tissot met het bandje nu al 3 dagen achter elkaar en het verveelt en irriteert geen moment. Bandje is heel snel ingedragen en je voelt het horloge niet eens meer om je pols zitten.

Ik had ook mijn bedenkingen maar je moet alles een keer proberen. Het staat voornamelijk mooi bij dressers denk ik. Ik vind 'm steeds mooier. Heel bescheiden tegen het, in mijn ogen, toch wel opvallend gouden horloge.

Foto’s even snel bij lamplicht gemaakt:

Dit 17mm bandje was €42 inclusief alle kosten maar het is handgemaakt van echte Harris Tweed en het leer is echt van goede zachte kwaliteit en de stiksels zijn niet voelbaar.

1 like