Ik heb nog nooit iets op Etsy gekocht, beetje huiverig voor. Is toch een soort online mini winkeltjes site?
Jammer…
Ik heb nog nooit iets op Etsy gekocht, beetje huiverig voor. Is toch een soort online mini winkeltjes site?
Jammer…
Ja, dat klopt! Ik moet zeggen dat ik ook wel huiverig was, totdat ik zag dat bonafide bedrijven, zoals Finwatch) daar ook verkochten.
Hee deze moet ik maar een keer proberen. Hun eerdere sailcloth banden waren 125x75 en net te lang voor mij. Deze zijn 115x75. Dezelfde maat dus als Artem.
Ga ik ook doen. Heb alleen nog twijfels over de (al dan niet deployment) clasp.
Erg chique, bevalt goed dus begrijp ik? Heb je hier een deployment clasp op of een normale? Lijken me mooie banden voor de koude, donkere wintermaanden!
Mooie band voor mijn dresser. Comfortabel, fijn leer aan de binnenzijde. Gewone gesp.
De tweed wol raakt je huid niet, zit alleen aan de buitenkant. Draait alleen om uiterlijk, staat zeker leuk.
Voor meer foto’s en details zie Tweed straps only
Precies, ik bedoelde ook stilistisch. Tweed past voor mij goed bij de herfst/winter.
Besteld. Gewoon proberen. Ik laat t.z.t. wel weten hoe het bevalt.
Tweed, die kende ik nog niet. Ik Zocht nog iets anders voor bij een présage met een donkergroene dial. Dat gaat vermoedelijk tweed worden dus.
Het zegt niks over de kwaliteit van de banden maar jammer dat ze in de webshop worden getoond gemonteerd op replica horloges… (sommige van de getoonde horloges in de webshop in ieder geval)
Watchbandit.com heeft ook nette, betaalbare sailcloth straps voor €49. Zit in Duitsland dus geen extra kosten. Ik heb een paar verschillende straps bij hun gekocht en ben er zeer content mee.
Maar FinWatchStraps ziet er ook goed uit zeg. Naast sailcloth en tweed hebben ze heel veel meer interessant straps met heel veel mogelijkheid tot aanpassen voor schappelijk prijzen. Ga ik zeker bookmarken!
Eens, ik heb zelf twee Watchbandit sailcloth banden, ik vind ze persoonlijk erg prettig dragen.
De FinWatchStraps Sailcloth is binnen. Eerste indrukken: mooi materiaal, zacht leer aan de binnenzijde, stiksels voel je niet, nog stugge vulling maar die masseer ik wel soepel, redelijke kwaliteit vlinder sluiting, goede quick release bandpennen, zitten zonder speling in de Casio Duro.
Waterproof volgens de website dus vanavond mee onder de douche. Eens kijken wat de droogtijd is.
Aanvulling: band wordt vrij snel soepel maar een vlindersluiting op een gewone band vind ik een dikke constructie. Vlindersluiting op een stalen band voelt anders, dunner.
Over gezet naar een gewone degelijke Hirsch gesp. Was dat gepor van de vlinder sluiting mijn pols al zat. Het bandje zelf (lederen voering) voelt comfortabel op de huid.
Raad je deze band aan?
Oef, da’s wel heel dik ja.
Ziet er netjes uit zo.
Ja, ook na een hele dag dragen geen enkel irritatie. Fijne voering, stiksel geheel niet voelbaar, mooi afgewerkt. Wel raad ik de gewone gesp aan.
Ik ga er misschien een proberen. Nog wel een vraag. Zit er een taper in de band? Ik kijk bij een 20mm variant maar ik zie nergens de afmeting van de gesp op hun site.
Mijn band tapert van 22 naar 20mm. Lengte is 70mm (gesp niet meegerekend) en 110mm.
op de site staat 75 x 115 dus dat klopt niet?
als jouw maat klopt zou dat al beter passen