Firma naam gebruiken

Beste forumleden.
Hierbij heb ik jullie serieuze mening nodig.
Enige tijd geleden ben ik min of meer genept met een cartier santos 100.
Mezelf voor genomen alleen nog bij gerenommeerde bedrijven te kopen.
Ben in het bezit van een breideling b01 van 2010 maar vind hem te zwaar.
Wil graag een rolex yachtmaster 16622.Van de week adverteert Chrono-World en ik kon hem inruilen met 1150 euro erbij.Aan gekomen in Huizen stond ik toch weer voor een huis met een turkse naam erop.Ben gelijk omgedraaid en weer naar huis gegaan.De man belde mij en zei dat hij in nederland is geboren.Ik vertelde hem dat het niet om zijn afkomst gaat maar dat ik liever van een bedrijf koop.

Graag jullie mening erover.Kan je zomaar bij particulier kopen?Kan je zomaar een bedrijfsnaam gebruiken en wie heeft ervaring met Chrono World?

1 like

Wie kent dit bedrijf en wat is de ervaring ermee?

jongjong51 Schreef:

Graag jullie mening erover.Kan je zomaar bij
particulier kopen?Kan je zomaar een bedrijfsnaam
gebruiken en wie heeft ervaring met Chrono World?

‘Chrono World’ is geen bedrijfsnaam, maar een ‘nick name’ op Marktplaats. Daar is niets mis mee.

Als je vóór de aankoop het horloge samen met de verkoper laat checken bij een geautoriseerde dealer dek je jezelf aardig in tegen een miskoop.
Spreek dit natuurlijk eerst met de verkoper af. De kosten hiervoor zijn uiteraard voor rekening van de koper.
Als de verkoper dit niet wil, moet je je conclusies trekken.

Ik heb geen ervaring met Chrono World.

1 like

Kun je een echte 16622 herkennen? Weet je de details op de wijzerplaat en wellicht de verschillen tussen de MKI batch en latere uitvoeringen? Ken je de lijnen van de oysterkast, weet je hoe de witgouden inlay moet knallen onder juiste hoek (zon)licht?

Snap je waar je op moet letten als je de garantiekaart bekijkt en weet je of het serienummer bij de “12” of de “6” staat?

Herken je de oysterband met gepolijste middenschakels t.o.v. een replica exemplaar?

Ken je de (specifieke) geur van een moderen Rolex doos?

Zou je wat veel nee moeten antwoorden op mijn vragen… ga dan aub naar een dealer of naar een Rolex forum sponsor (grijze dealer).

Chrono world zegt mij verder ook niets.

Succes (tu)

gr. Roel

3 likes

Dit klinkt misschien bot, maar ik wordt altijd een beetje moe van mensen die zo goedkoop mogelijk willen kopen

Daar is niks mis mee hoor begrijp me goed, maar ga toch voor iets meer zekerheid als je er zelf geen verstand van hebt
Die paar honderd extra heb je er meteen uit zodra je gemoedsrust goed is

Bovendien kan je nog ergens op terug vallen

1 like

gaat om een horloge van 4590 euro.de vraag was ook wie kent die firma/ik was in de veronderstelling dat het om een bedrijf ging.bedankt voor meedenken

ik was in de veronderstelling dat het een dealer was maar bij aankomst een gewoon huis.en inderdaad wat jij opnoemt,nee zoveel verstand heb ik er niet van.groetjes

een hoop geld, helemaal als je wordt opgelicht…ik zou een echtheidtest doen bij een AD, misschien eens checken of ie bij KvK is ingeschreven…maar uh zoals Tom al zegt, kan ook nickname zijn en verder een keurige verkoper, ik zou de adviezen van Roel (krabong) en Schmeink ter harte nemen.

Ja bedankt voor de tip.
Bij eenAD moet je hem vaak achterlaten maar ga er even een discussie voor opzetten
groetjes

Ik kan jullie mijn mening iig geven. Chrono-World is gewoon een nickname net als vele anderen verschillende nicknames hebben op MP.
Ik heb een ruil gedaan met deze persoon. Hij is hobbyist cq verzamelaar/ liefhebber en is uiterst betrouwbaar en vriendelijk.

1 like

Als je een echte in je hand hebt gehad dan kun je hem herkennen. Ik althans wel.

En anders laat je m gewoon checken bij Diamond Center ofzo.

Ik heb ongeveer een maand geleden contact gehad met Chrono world ( Hakan ) voor een horloge ruil, dit bleek inderdaad een horloge lief hebber te zijn en geen bedrijf zoals verwacht. Deze buitelandse meneer vond dat mijn horloge er niet uit zag zoals beschreven en eiste 100 euro brandstof vergoeding door me te bedreigen. PAS op dit is zeker geen bedrijf en zeker niet vriendelijk of zakelijk! Mijn mening is zeker geen zaken te doen met Chrono world

Gezellig kereltje …

Ben benieuwd of de IP-adressen van jongjong51 en debruin dezelfde zijn.

ja, de account van debruin is maar voor 1 ding gebruikt en dat is zijn/haar gal spuien over chronoworld. En dat in een sumiere post, vertel dan het hele verhaal.

Dat en de specifieke spelfouten gemaakt met beide accounts :smiley:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Hallo forum vrienden,bedankt voor jullie reactie en moet helaas bekennen dat ik de Bruin niet kan.Maar nu even verder.De heer Hakan Yavus uitgenodigd bij Steltman juweliers in Den Haag. En ja om 16.30 uur kwam hij met een vriend.Keurige jongens maar even verder kijken. Yachtmaster en de papieren meegegeven en na 10 minuten kwam ze naar beneden met de duim omhoog.heerlijk een aanwinst dus een Yachtmaster 16622 helemaal naar mijn zin.mooi horloge en de originele papieren.Hakan Yavus bedankt

Gefeliciteerd met je aankoop! Het is nog woensdag, maak snel een wristshotfoto voor het woensdagtopic.

Gefeliciteerd. Echter vraag ik me wel af wie die debruin is.
Ik heb nml ook een prettige ruil gehad met deze verkoper en jij nu dus ook.
Ook raar dat ie ff snel een account maakt en die reactie geeft.

Maar goed veel plezier met je horloge