First ever Grand Seiko GMT quartz

Het beste nieuws van deze looks is misschien wel dat er sportievere GS’ (rond 40mm formaat) in het vat zitten :slight_smile:

4 likes

Zijn die eerdere GMTs ook true GMTs dat je weet?

De datum staat scheef, of moet ik een lees bril aanschaffen? Bertje raar aangezien de prijsklasse, vind ik. Verder mooie horloges. :+1:imageimage

Gezien de standaard dat GS neerzet, zal dit niet in het daadwerkelijk product zitten. Wel scherp gezien natuurlijk. :face_with_monocle:

1 like

Met een al bestaande SBGJ001 hoef je toch niet na te denken over een kwarts GS GMT

Ik had het wel geweten :heart_eyes:

1 like

… ‘n Spring Drive GMT?

1 like

Euhm… dit is natuurlijk een totaal ander horloge.
Katana kastvorm, inner gmt ring, polished lunette etc.

Bovendien zijn er ook mensen die high end Quartz waarderen. Ja echt!

2 likes

Eens.

Maar ik hoef geen GS met een Duracell erin wanneer er een

…bestaat :sunglasses:

Alleen is de SBGJ001 een hi-beat en geen Spring Drive. Maar goed details, details :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Gelukkig bestaan ze ook met ‘n echte Seiko batterij erin.

Ik bedoel maar, GS voert 3 (nou ja 4) verschillende uurwerk technologieen (Quartz, Spring Drive, Automatic, Hi-Beat 36000).
Allemaal mooi op hun eigen manier. Het is net Pokemon. Gotta catch ‘m all!

1 like

Haha je hebt gelijk!

Nou ja, you catch my drift. Ik geloof best dat een kwarts GS hoogstaand is, maar ik persoonlijk wil een tikkend hart in mijn horloges.

Dan valt Spring Drive af, en resteert de keuze uit 3600, 28800 of 36000 tikken per uur… :grin:

1 like

Persoonlijk gaat het mij meer om het “speciale” van een uurwerk, en dat hoeft niet alleen mechanisch te zijn. Een 7c46 quartz uurwerk zit maar in één model horloge van Seiko, dus alleen geproduceerd voor de Tuna, geweldig toch?

Ik vind de 003/5 echt skitterend!
De maat lijkt me top (GS heeft de neiging om de sport/duikmodellen wat te oversizen, maar deze zijn < 40 mm).

Ik heb wat om over na te denken: mijn 16570 eruit en deze erin :thinking:

1 like

Eerst maar eens gewone foto’s zien ipv renders, dus afwachten tot feb ‘19 als ze op de markt komen. En foto’s op leer of rubber band wil ik ook eens zien.
Wel prettig dat de gele de limited is, die spreekt me het minste aan :grin:

1 like

Even off-topic. Waar? En kosda? Zijn erg gave dingen.

Stapt in de tijdmachine…naar feb 2019, even foto’s gemaakt en weer terug

5 likes

Mooie render van dat armhaar! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Alstu!