Fitbit blaze gorilla glass 3

Bij het slijpen van metaal zijn er spetters van het slijpen op het glas van mijn horloge gekomen, is er een manier om deze te verwijderen?

Is afhankelijk van het glas. Bij plexiglas zou je het nog eruit kunnen polijsten. Bij mineraal- en saffierglas helaas niet. Heb je er toevallig een foto van?

Lijkt me een vraag waarvoor je beter naar een mobieltjes reparatie adres kunt gaan.

Gorilla glass is iets anders dan plexi/mineraal/safier etc… horlogeglas…: https://en.wikipedia.org/wiki/Gorilla_Glass

Ervaring zal hier niet groot zijn denk ik.

Overigens:
Mijn vrouw heeft haar fitbit eens terug ingeleverd bij Mediamarkt. Ze kreeg zo een nieuwe mee. Fitbit repareert namelijk helemaal niks.
Er was toen wel echt iets mee aan de hand (BT connectie problemen), maar werd verder niet gecheckt…

Vanuit economisch standpunt is het vast uitgedokterd dat dit efficienter is, maar ik vind dit vanuit duurzaamheid toch eigenlijk best belachelijk dat Fitbit het op deze manier afhandelt :thumbsdown:
Of ben ik nu een zeur :grin:

2 likes

Aan dit soort elektronica valt in de regel helemaal niets te repareren.
het is een soc (system on a chip) met een display, verbonden via fusing…

mbt duurzaamheid ben ik het helemaal met je eens.

Die spatters waren gloeiend heet en zijn in het glas ingesmolten.
Je zult een nieuw glas moeten laten plaatsen.

wat me doet denken aan ons keukenraam…en een elektrisch lasklusje :innocent:

Ja helaas wel ja(Al is dat ook ergens een keuze natuurlijk),
Maar een bluetooth issue klinkt toch wel als iets wat door firmware o.i.d. verholpen kan worden.

Apparaatje was gewoon up to date, app ook en ROM op telefoon was gewoon laatste android versie. Had het eerst ook gewoon gedaan.

1 like

Had het niet over dit specifieke geval :slight_smile:
Kijk dat jij dit al weet geeft aan dat je geen gemiddelde klant bent :wink:

1 like

als het defect hardwarematig is, dus bv een breukje tussen antenne en chip, of een on-chip fout dan is het ---->kliko