Fitbit Ionic of Apple watch 3 ? Ervaringen ?

Vooraleer jullie beginnen te schieten… :smile_cat: … ik ga zéker de klassieke horloges niet afzweren, maar ik zoek iets met een ingebouwde GPS dat tijd & afstand kan bijhouden zonder dat je steeds je smartphone hoeft bij te hebben.

Momenteel gebruik ik “endomondo” op de iphone, en dit is de info die ik graag zou registreren:

Dagelijks probeer ik een fikse wandeling te doen, en dan zou ik iets willen om de pols slagen dat dit netjes kan registreren. Tussen bovengenoemde watches zit ongeveer 100 euro verschil. Maar ik zou graag eens wat feedback van eigenaars krijgen.

Beide horloges hebben een zeer scherp en helder scherm. De Fitbit zou wandelen/lopen automatich detecteren. De Apple wacht daarentegen kan méér dan alleen maar fitness tracking…

Mocht ik ooit een smartwatch/fitness tracker aanschaffen (wat ik overigens betwijfel) dan maar meteen de Apple Watch.

Vind de Apple watch en de Fitbit ionic een tikkeltje overkill voor hetgeen je het wilt gebruiken. Of je wilt perse een mooi horloge om je pols die je de hele dag om kan doen. Ben uiteindelijk overgestapt naar de TomTom Runner 3. Stuk goedkoper (ong. 100 euro) en gebruik het puur tijdens het sporten/hardlopen/wandelen.

Ik heb precies voor deze reden een Apple watch gekocht maar heb toch het idee dat het ‘fitness’ gedeelte op de tweede plaats komt. Alle andere toestanden heb ik eigenlijk niet nodig. Misschien was Fitbit toch en betere keuze.

Heeft de TomTom GPS ?
Kans die werken zonder foon ?
Ik zou iets willen dat de nauwkeurige afstand kan meten en in kaart kan zetten.
Geen veredelde “stappenteller “

https://www.tomtom.com/nl_nl/sports/running-watches/

Mensen maken al millennia fikse wandelingen zonder een fitbit.

Nu weet ik dat je om feedback van eigenaars vroeg, maar als jij weet dat je 7km hebt afgelegd in een bepaalde tijd weet je toch genoeg? :slight_smile:

2 likes

De Runner 3 heeft GPS en werkt zonder telefoon. Je kunt vooraf ingestelde routes etc inladen als je wilt, dan kun je je zo door de route heen navigeren. Maar ik loop gewoon naar buiten, zet het aan, doe een wandeling en achteraf synchroniseer ik het met de app. Op de website staan de nodige beelden, of zie één van de volgende reviews op Youtube (beide in het Nederlands):

Korte review: https://www.youtube.com/watch?v=EtTj0EFK-yw
Uitgebreide review: https://www.youtube.com/watch?v=fTdUZaAx-Zc&t=

Ja, dat weet ik wel, maar na een maand heb je dan een mooi overzicht en dat motiveert. :slight_smile:

:cry: Dat is ook mijn persoonlijk drama:

  1. Horloge-gek
  2. Gadget-freak

Misschien moet ik hem wel als enkelband dragen :blush:

Of moet ik een grote uitverkoop van al mijn horloges houden? ( grapjeuh h ! )

Wel, bedankt ik ga dat toch eens ernstig bekijken.
Misschien een goede tussentijdse oplossing tot de Apple watch 4 uit is en op punt staat.
( volledig autonoom en met deftig werkende SIM-kaart )

De AW3 zou dat ook al moeten kunnen, maar heel wat providers ondersteunen die nog niet.
Dus nutteloos in Nederland en België

1 like

Geen ervaring met smartwatches, maar ik moest bij je afbeelding hier aan denken:


:wink:

Als er iets van sport moet gebeuren doe ik bijna altijd een TomTom runner/spark 3 om. Erg fijn en doet wat het moet doen enkel mogelijk nadeel dat het bandje redelijk strak moet voor een goede hartslag meting. Persoonlijk vind ik dat niet zo belangrijk, wel belangrijk dat je er ook mee kan zwemmen.

Bij de aanschaf niet echt gekeken naar Apple. Allemaal fantastisch wat je ermee kan, maar zocht met name iets enkel voor het sporten.

ik draag een fitbit charge 2 rechts en links me gewone horloges!
houd het niet vol om een apple watch te dragen want mis me gewone horloges dan.

en fitbit is gewoon perfect voor de workouts en houd het leuk met d fitbit community

Wel Jurgen, ik zou ook zo iets willen doen, maar dan ben ik haast beperkt tot zo een tracker in de vorm van een bandje.
Want links én rechts een horloge lijkt me niet echt mooi.
Anderzijds vind ik de fitbit ionic best wel een mooi en handig apparaat. En de Apple watch kan zoveeeeeeeel meer dan alleen sport tracking. ( Hue bedienen , MacBook ontgrendelen, enz… )

dan nog de hele een apple watch om gaat vervelen en de lol is er snel af.
spreek uit ervaring en ben juist een gadgeteer :grin:

Ik heb ook een tomtom runner 3 die ik alleen voor het sporten gebruik. (Hardlopen, zwemmen, snowboarden) Je kan hem met je telefoon synchroniseren voor je dagelijkse beweging via tomtom Sports app en kan je dan ook weer naar strava linken ect.

1 like

Heeft fitbit ook niet iets van zo’n hangertje voor aan je broek of iets dergelijks. Wellicht dat daar nog andere soortgelijke producten van zijn. Mis je mogelijk enkel een hartslagmeter, maar die zijn sowieso niet heel erg nauwkeurig.

[edit]
Fitbit Zip


[/edit]

Ik heb een fitbit flex 2. Armbandje zonder display. Waterdicht. Geen hartslag en ook geen GPS. De flex is ook als hangertje te gebruiken volgens fitbit, geen ervaring mee.

Anyway. Voor stappen meten is het ding zeker geschikt. Slaap meten gaat ook verrassend goed. Hij schijnt ook zwemslagen te kunnen bijhouden; dat gaan we van de zomer wel zien.

Het totale andere uiterste nu :relaxed:
Gisteren liet een collega op het werk me dit zien.
Kost 2x niks, komt van Ali en was op 12 dagen geleverd.
De USB connector zit in de band en de batterij gaat 2 dagen mee.
Wel geen GPS, maar hij heeft de stappenmeter vergeleken met de GPS in zijn smartphone en er was amper een verschil. ( te verwaarlozen )

Ik geef het maar mee fwiw

https://www.aliexpress.com/item/Uwatch-U-MINI-Bluetooth-Smart-Watch-BT4-0-Earphone-Sleep-Monitor-Leather-Straps-Smartwatch-for-IOS/32628912302.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.jzN8GH