Five piece collection

Goedemiddag medeforumleden.

Graag doe ik een beroep op jullie expertise. Waar zou volgens jullie een ‘five piece collection’ uit moeten bestaan?

En is dit iets universeels of hangt het af van je kledingstijl/beroep? Met andere woorden: moet iemand die de hele week in pak loopt drie dressers hebben en een werkoverall drager drie beaters?

Ben benieuwd en alvast dank!

Ik zou 5 verschillende types nemen…flieger, duiker, beater etc. (eigenlijk wat je nu al hebt :D)
Maar kan me voorstellen dat als je 5 dagen per week in pak loopt je eens wil afwisselen qua dresser.

Mmmm…

1-Pam (style)
2-duiker
3-flieger
4-dresser
5-beater/g-shock/sport/kluswatch

Edit- ik vind een g-shock bij een pak gewoon kunnen!

Hmmm…wat je mooi vindt.
Hier bestaan toch geen lijstjes voor ?

bij een pakwerkerspak bedoel je zeker :wink:

De eerder geposte 3-piece collection was naar mijn mening iets te wishfull thinking, maar 5-piece moet mogelijk zijn in de toekomst:

1 - dresser
2 - daily beater
3 - vakantie horloge (deze mag eerder beschadigen dan de daily beater, maar is wel mooier dan je klushorloge)
4 - klus/sporthorloge
5 - horloge die je van je vriendin hebt gekregen (niet je ding, maar weg doen kun je niet maken naar haar toe)

vinrouge schreef ;

Hmmm…wat je mooi vindt.
.Hier bestaan toch geen lijstjes voor ?

Dat is ook precies hoe ik erover denk :smiley:

Zou bij mij vijf duikers zijn. Een beater, een vintage, eentje die te duur is om mee te duiken, een zwarte met vele natos en een vakantieklok. Sowieso op staal.

3 daily wearers om door de week af te wisselen, 1 dresser voor onder een smoking, 1 beater voor in het weekend

Ik zit zelf op de 8 nu, maar 5 is volgens mij de ideale collectie, hoe meer klokjes je hebt, hoe minder speciaal ze voor je zijn

2 likes

Zo een Mechelse herder aan je pols gaat ook snel vermoeien hoor!

@erik :
Lullig dat je dan onder nr 5 blijft zitten met de flik flak!

Monaco Schreef:

3 daily wearers om door de week af te wisselen, 1
dresser voor onder een smoking, 1 beater voor in
het weekend

De samenstelling van je daily wearers hangt af van je kleding en voorkeur. Universeel zijn dingen als Submariner, Explorer, Aqua Terra, Speedy Pro, enz. Dress up of down op bracelet of leer, ook mogelijk op perlon of G10.

(:smiley:

wel een prima wekker

Kwalitijd Schreef:

Zou bij mij vijf duikers zijn. Een beater, een
vintage, eentje die te duur is om mee te duiken,
een zwarte met vele natos en een vakantieklok.
Sowieso op staal.

+1
Helemaal mee eens! Behalve die stalen band, dan. Alles op rubber of nato. Jarenlang veel in pak gelopen voor m’n werk. Altijd met 'n duiker (die ik toen trouwens nog wel op staal droeg). Kan prima. En voor alle andere gelegenheden/situaties voldoet een duiker ook altijd. Dus da’s makkelijk!:wink:

Hahaha ja zoiets is het in mijn geval ook ja… :wink:

De meeste verzamelaars kijken alleen naar soort horloges.
Ik kijk naar wat ik er allemaal in wil stoppen. Dus een lijst met punten die ik met 5-6 horloges probeer te bereiken.

Die punten zijn;
1- Metalen band
2- Rubberen band
3- Lederen band
4- lichte wijzerplaat
5- Rechthoekige kast
6- Vintage horloge
7- Minimaal 300m duiker
8- Titanium
9- Blauwe wijzerplaat
10- Autosport horloge
11- Chronograaf
12- Dressy
13- Grijze wijzerplaat
14- Full black
15- Dagelijks horloge/werkhorloge

Wat ik nog mis zijn de punten 6, 8 en 14 maar een zwarte vintage in titanium wordt lastig. :S
Of mijn dagelijkse horloge moet een betaalbaar titanium full black exemplaar worden.

Igor Schreef:

Ik zou 5 verschillende types nemen…flieger,
duiker, beater etc. (eigenlijk wat je nu al hebt
:D)
Maar kan me voorstellen dat als je 5 dagen per
week in pak loopt je eens wil afwisselen qua
dresser.

+1 en kwa afwisseling onder pak, ik zou ook gewoon de duiker en flieger onder de pak doen. Misschien dat ik de stijl dan wel iets meer zou aanpassen, dus geen ancon tank, maar n snd. En geen emergency mission, maar een 3717 fliegeruhr.

Tjee… Ik dacht dat mijn Collectie niet zo snel zou groeien… toch… sinds ik hier op het forum vertoef zijn er een Zentra, 2 Vostoks, een Braun en mijn Eigen Dumet instrument 2 bij gekomen… en ik had al een paar horloges…
Komt daar binnenkort een P1lot One bij, en dan ga ik mijn Instrument 1 nog eens verder afbouwen…

Kom ik met een 5-Piece op de volgende horloges:
Beater: DumeT Instrument 2
Duiker: Vostok Komandirskie
Dresser: Vostok
Sportief: Zentra Savoy/Braun Chronodate
Flieger: P1lot One

Dan heb ik 5 Smaken… de Instrument 1 wordt ook wel “Dressy” die krijgt eenzelfde wijzerplaat als nu in de Instrument 2 zit… en zo kom ik ook al weer aan 2 Dressers…

Zou ik een Collectie aan moeten leggen… .

Dresser: Meistersinger Einzeiger
Flieger: P1lot One
Sportief: Heuer Monaco
Beater: Seiko Quartz (een “5je”)
Duiker: Oris (die met die Dieptemeter in het glas)

Maarja… zoveel hoofden, zoveel smaken… kan best dat iemand zegt… Doe mij maar een G-Shock als beater…

Hmmm, leuke dit,

Voor mezelf zit ik dicht bij wat de meeste hier melden.

1. IWC portugese chronograaf witte plaat goude nummers en wijzers.
  2. Panerai luminor automatic 44mm. Rubberen band en croco cognac band.
  3. Fortis B42 chrono lichtgrijze plaat met geblauwde nummers en wijzers stalen band
  4. Breitling colt oceane, stalen en leren band, blauwe wijzerplaat.
  5. Aristo ME262 flieger die met geheel lichtgevende wijzerplaat.

Verder nog een Victorinox duiker met stalen band en de ICE watch (die ik van men vrouw heb gekregen)
Verder zou ik nog een mooie handopwinder centre second flieger wensen, echter is de keuze gering.
Tourby 45mm aviator uitverkocht, vintage pilot wijzerplaat minder mooi, wel mooi uurwerk.
Recent Laco flieger met centre second en mooi omgebouwd unitas uurwerk aangekondigd echter 55mm vindt ik te groot.
De 45mm mini replica uitgevoerd met een weinig aansprekend uurwerk.
Kan nog niet echt een keuze maken, verder is de prijs ondanks niet aanwezige tussenhandel fors.

Groeten Leen.

Arie Kabaalstra Schreef:

Tjee… Ik dacht dat mijn Collectie niet zo snel
zou groeien… toch… sinds ik hier op het forum
vertoef zijn er een Zentra, 2 Vostoks, een Braun
en mijn Eigen Dumet instrument 2 bij gekomen… en
ik had al een paar horloges…
Komt daar binnenkort een P1lot One bij, en dan ga
ik mijn Instrument 1 nog eens verder afbouwen…

Vergeet je rekenmachine horloge niet :+

Beater: Seiko Quartz (een “5je”)

Seiko 5

1. Diaflex (unbreakable mainspring),
  2. Diashock (Seiko’s shock resistant design, equivalent to the Swiss “Incabloc”),
  3. Automatic winding,
  4. day/date indication, and
  5. Water resistant

Of

1. Automatic winding
  2. Day/date displayed in a single window
  3. Water resistance
  4. Recessed crown at the 4 o’clock position
  5. Durable case and bracelet

http://www.seikowatches.com/5sports/seiko5story/why5.html

Wist niet dat die Japanners ook zo van melk hielden :+