Five piece collection

Geweldige collectie :thumbsup:
Mooi uitgebalanceerd ook. Als ik in mijn eigen doos kijk moet daar ook nodig wat meer structuur in, merk ik nu.

1 like

1 Dresser
1 Chrono/Flieger
1 GMT
1 Duiker
1 Perpetual calender

Panerai PAM 111
Omega Speedy Pro
Tudor Black Bay Blue
Squale 1521 Ocean Blasted
En nog iets…

Dat blijft moeilijk en ook ik wil ook echt naar 5
Mark II is een blijver en heb ook nog een staal/gouden Crosswind die ik als huwelijkscadeau heb gekregen. Dus twee plekke staan vast.
Dus feitelijk moet ik er 3 kiezen uit de rest van de collectie. Waarschijnlijk de SMP 300, de Zenith en de GS limited. Al met al zeker geen straf :wink:

1. Rosé gouden dresswatch
  2. Rosé gouden dresswatch #2
  3. Geel gouden dresswatch
  4. Rosé gouden chronograaf
  5. Rosé gouden chronograaf #2
3 likes

Hehehe… Fuck staal :middle_finger:

Hartverwarmend… Nog geen enkele mutatie sindsdien. Hieruit blijkt tevredenheid! :muscle:

Wie maakt me los!? :grin:

1 like

Een five-piece collection is onmogelijk, en wel om deze reden:
1: Het erfstuk dat je niet weg kunt doen
2: De grootste miskoop die je hebt gedaan, en die je zoveel geld gaat kosten dat je hem nog liever houdt, maar niet draagt
3: Je eerste echt dure horloge, omdat je zo trots als een pauw was en je elke keer weer terugdenkt aan de euforie die je voelde
4: Het horloge dat je droeg tijdens… (onbetaalbaar)
5: Het cadeau dat je van je partner kreeg en je om die reden niet weg kunt doen, ook al is het afzichtelijk (wist zij veel…)

Vijf horloges, ik kan daar dus niks mee…

8 likes

Ja, vijf zou wat lastig worden. Slechts plek voor één geelgouden dresswatch. Zou betekenen dat ik of mijn lievelingshorloge óf mijn trouwhorloge zou moeten dumpen.

1 like

-keukenklok
-wekkerradio
-gsm/mobiel
-dashboardklok
-polshorloge

:laughing:
Daarvoor zeker

• zonnewijzer
  • Zon- en maanstand
  • stationsklok
  • Kerktoren
  • pc klok

verdorie, die heb ik ook nog. 6piece, en ik wou eeen 5piece collectie… dan zal ik mijn horloge maar wegdoen…

1 like

Helemaal mee eens. Dit is een zinloze discussie. Ga af op wat je mooi vindt en graag wilt hebben en staar je niet blind op het aantal horloges. Als je bijvoorbeeld weinig tot niets met een bepaald type horloge hebt, waarom zou je die dan in je collectie moeten hebben? Voor mijn part bestaat een collectie alleen uit duikers of dressers als die je voorkeur hebben, en draag die gewoon waar en wanneer je wilt. Kortom, volg je eigen smaak en inzicht en laat je oren niet hangen naar wat anderen ervan vinden.

Ik ben zelf wel van plan om naar een 5 piece collectie te groeien. Heb nu een 3 piece collectie en dat bevalt prima.

• Edox als dress watch (al in bezit)
  • Seiko monster eruit en hiervoor in de plaats een Aquis of BB of… als diver
  • Een mooie Chronograaf… vintage misschien
  • toolwatch de G-Shock (al in bezit)
  • Als apart horloge de Meistersinger Perigraph

Dan ben ik helemaal tevreden hoor :slight_smile:

Dit.

Natuurlijk koop je niet iets dat je niet mooi vind.
Een 3 of een 5-piece collectie is alleen maar handig om het niet uit de hand te laten lopen. je kan er tenslotte toch maar 1 tegelijk om. En het zijn geen postzegels die je verzameld.
Ik kan ook wel 25 Seiko’s vinden die ik mooi vind maar omdat ik nu ook met Tag Heuer, Omega, Oris en Rolex bezig ben, heb ik mezelf ook een limiet van 5 gesteld. En daarbinnen wil ik zoveel mogelijk variatie dus sowieso een lichte(wit/zilver/crème), zwarte en blauwe wijzerplaat.

En als iemand 5 blauwe of zwarte duikers wilt, dan is dat een persoonlijke keuze.

Die JLC :heart_eyes:
Is en blijft een beauty

Simpel: 1 zwarte, 1 witte, 1 blauwe, 1 zilveren, 1 gouden en allemaal Seiko natuurlijk :slight_smile:

1 like

Ik zou gaan voor:

• pré-moon Speedy
  • vintage of nieuwe sub
  • JLC moonphase thinline staal witte plaat
  • vintage Accutron Astronaut
  • moderne TH met vintage look
    en nog een aantal vintage chronos :stuck_out_tongue:
1 like

Dress: Meistersinger No1 :white_check_mark:
Vintage en een beetje dress: Datejust uit geboortejaar :white_check_mark:
Duiker: Sea-dweller (ben ermee bezig, voor nu is de Tudor BBB volwaardig) :negative_squared_cross_mark:
Beater: Seiko SKX009 (onderweg) :white_check_mark:
Omdat het kan: Omega Ploprof (als ik later groot ben en geld heb waar ik echt niets mee kan) :negative_squared_cross_mark:

1 like

IWC 3717-01 Fliegerchronograph :white_check_mark:

Jaeger-LeCoultre Reverso Grande Taile :white_check_mark:

Rolex Submariner :negative_squared_cross_mark:

Omega Speedmaster Professional White Dial (mag een mod zijn) :negative_squared_cross_mark:

Vostok Amphibia, plenty leuke modellen, betaalbaar en retedegelijk :white_check_mark: