Ik start binnenkort met een job-on-the-side die gepaard gaat met een wat robuuste levensstijl.
Qua horlogerie is de kans is natuulijk bijzonder groot dat er hiervoor een G-shock aan de collectie gaat worden toegevoegd. Maar ik merk toch erg te hechten aan het analoge.
Punt is alleen dat ik voor dit klusje de reguliere spring bars niet vertrouw en daarom graag een horloge met fixed lugs wil aanschaffen. Dan kom je al snel uit op de Tudor Pelagos FXD. Dat zou echter direct het duurste horloge in mijn collectie worden & dat vind ik iets te gek aangezien 'ie binnen een maand een afgeragde look zal hebben
Vandaar mijn vraag: welk fixed-lug horloge <€1000 zouden jullie aanraden?
Mag zowel automaat/solar/kinetic zijn. Geïntegreerde bracelet liever niet.
Jullie zijn een partijtje goud waard!
Ik heb de modellen van CWC hier vaker voorbij zien komen, maar had vreemd genoeg helemaal niet in het vizier dat die op fixed lugs zijn. Dat gaat hem natuurlijk worden! Denk dat het de G10 Quartz wordt, om zo min mogelijk bulky te zijn zoals Maus al benoemt.
Zal je in de praktijk zien dat het binnen no time alsnog een G-shock is i.v.m. de gemiste stopwatch functie. Maar dan is het alsnog geen slechte toevoeging
De G-Shock is een geweldig horloge. Vooral de Oak. Kies dan de Solar en Bluetooth versie en je hebt een horloge die gemaakt is voor het einde der tijden. Uit m’n hoofd de ga-b2100. Ik heb de zwarte en wil de gele nog toevoegen