Fixoflex inkorten

Weet iemand hoe ik de onderstaande Fixoflex kan inkorten?
Vroeger was het voldoende om een paar clipjes aan de zijkant te verwijderen. Nu lukt me dat niet meer. Zal dus wel op een andere manier moeten.

Groeten,

Coos

Pinnetje eruit schuiven met iets smals, bij de pijl. image

Duwen of trekken?

Ik trek er altijd aan. Maar ligt eraan van welke kant

Ga het proberen. Bedankt voor je snelle reactie

Ik zou alle schakels er af halen en er een leren bandje op zetten :face_with_hand_over_mouth::face_with_hand_over_mouth:

Vanwege nostalgische overwegingen niet gedaan. Ik draag normaal graag op leer, temeer omdat ik de banden zelf maak. Deze zit echter al meer dan vijftig jaar op een flexbandje.

1 like

Vergeet na terugplaatsen van het haakje niet het plaatje goed terug te vouwen. :+1:

Anders kijk voor de zekerheid op youtube, staan genoeg tutorials.

De U vormige veertjes aan de zijkant er uit trekken door er een schroevendraaier onder te wrikken. Schakels weg en de U veertjes terug met tang of hamertje. Simpele klus.
Als je precies zoveel schakels weghaalt dat de band zonder spanning om de pols zit draagt het heel comfortabel en trekt het ook geen haren meer uit.

Gelukt, bedankt

Hey iedereen,

Waarschijnlijk een oud topic maar is er wellicht speciaal gereedschap om dit te doen? en zo ja, waar kan ik dat aanschaffen?

Hoor het super graag!

1 like

Meestal met klein schroevendraaiertje veertje aan de zijkant omhoog trekken. Met tang geheel verwijderen.
En nog een iets verderop.
U vormig veertje.
Schakels verwijderen en veertjes weer plaatsen.

3 likes