Fletse seiko messagewatch

Onlangs kocht ik een zeer fraaie Seiko Message Watch, incl. blikje, gebr.aanw. gave onbeschadigde band,kortom alles in zeer goede staat. Echter…! ik vind de weergave van de teksten in de display een beetje flets. Het display geeft niet aan dat de batterij in slechte conditie is. Zou ook kunnen komen door de afstand tussen het vrij bolle glaasje en de display. Is deze batterij simpel te vervangen ? Volgens de gebr.aanw. moet dit (uiteraard) door de a.d. gebeuren. Maar aangezien er nogal wat schroefjes aanwezig zijn, zowel aan de voorkant als ook aan de achterkant, lijkt het mij beter gebruik te maken van de ervaring van medeforumleden. Volgens het achterdeksel is het modelnummer: MA54-4A20 en het serienummer:872260. Tevens staan er op het achterdeksel twee ingegraveerde pijlen die dezelfde kant op wijzen?.. ook dat kan ik in het boekje niet terugvinden. Interessant horloge trouwens, uit de moderne tijd die alweer verleden is.

groets
rombo

ps
het is mij bekend dat wij allen nogal dol zijn op foto’s, maar op dit moment ontbreekt mij daar even de tijd voor.
Zal t.z.t. er een paar maken.

psps
hoort dit berichtje nou eigenlijk wel hier of in het vintage-forum? Ik bedacht mij net dat de stekker bij de message watch er in 1989 is uitgetrokken. Indien dit het geval is: graag verplaatsen

Kan heel goed de batterij zijn.
En waarom niet langs een juwelier.
Waarschijnlijk ben je niet meer dan een tientje kwijt.

Ik heb er ook een, en als de baaterij goed is, is het heel duidelijk leesbaar.

Heb er geen nieuwe meer ingedaan omdat de functie niet meer wordt ondersteund.

Helaas, ik gebruikte het nog wel eens.

– moved topic –

Als de batterij leeg is zie je bovenaan op het display een symbool van een batterijtje staan dat betekend dat hij leeg is.

Ja, maar soms geven digitale horloges nog geen lege batterij aan, terwijl hij al wel problemen geeft op een bijna lege batterij.