Flex je Feiko, show je sharkey, hijs je heimdallr etc

Die van Steeldive is niet heel geweldig. Het horloge ziet er netjes uit en is degelijk gebouwd, maar wel scheef. De wijzerplaat zit ongeveer een graad verdraaid. De stalen band is ok op de end-links na. Die zijn slecht gemaakt, hebben een kleiner gat voor de springbar dan de band heeft waardoor het geheel een beetje rammelt.
Heimdallr heb ik geen ervaring mee.

1 like

4 likes

Camera van m’n iPadje heeft kuren, denk ik, de foto’s zijn niet echt goed.

Anyway, ik had slechts een korte fling met de echte new Turtle, en ook deze AIKO-kast is me iets te ‘bol’. Dus ook geen echte Uemera voor mij, dat scheelt mooi weer een avondje zoekwerk en YouTubes kijken.

Op zich zeker niet onaardig, minste puntje is waarschijnlijk de lume. Insert is blauw en oke, wijzers en wijzerplaat groen en wat minder.
Snel te vinden in het blauwe deel.

De kastvorm van de neppe 8000 vind ik wel nog steeds leuk, is wat ‘ranker’. Die blijft nog even, in afwachting van wat spelerij met andere inserts.

2 likes

Wie niet waagt, niet wint… Op 1 week geleverd zonder importbelasting.

De band die standaard geleverd is, is vergelijkbaar met het origineel.
Voelt op zich kwalitatief aan.

Voordeel: is vanop afstand moeilijk te onderscheiden van “the real thing” en voelt ook zo aan de polsen. Een goedkope beater met de juiste looks.

Minpunt: bezel is niet te centreren zit nooit exact waar hij moet zitten. Lumepip ligt er bovenop.

Afknapper: net na het uitpakken heb ik het horloge even onder de kraan afgespoeld. Er kwam onmiddelijk condens aan de binnenkant. Wordt vervolgd…

2 likes

Persoonlijk vind ik het logo, de haai, mooier dan de andere logo’s. Ook heb ik een vergelijkingsfilmpje gezien op youtube waar de zijkanten van de Heimdallr kast scherpere lijnen heeft dan de steeldive. Ook vind ik de stalen banden niet slecht, met solid endlinks en stevige clasp (niet die blikkerige vouwsluiting). Tuurlijk heb ik liever de Seiko Captain Willard, maar wilde graag weten of de kastvorm me zou bevallen, alvorens zo’n grote uitgave te doen.

Over de andere modellen kan ik helaas niet oordelen, deze heb ik niet in handen gehad.
Vind de service van Heimdallr ook prettig en regelmatig een leuke kortingscode en de mogelijkheid om gratis naar de EU te verzenden.

2 likes

Originele Willard draagt perfect is niet zo groot en het groen is prachtig, probeer er een gebruit te scoren! :yum:

1 like

Ja klopt, met uitproberen krijg je het beste beeld en veel YouTube filmpjes bekijken.
Met gratis verzenden bedoel ik dat je geen douane en btw kosten (ca. 25%) erbij krijgt. Dit wil nog wel eens het geval zijn als je buiten de EU besteld. Heimdallr heeft bij het plaatsen van de bestelling een mogelijkheid om deze extra kosten te omzeilen.

Dan veel succes met zoeken.:grinning_face_with_smiling_eyes:

Volgens mij komt dat hij vanuit een koude bestelbus van de bezorger in een warme ruimte komt.
Ik had dat met een Seiko MM200 maar na een tiental minuten was het weg.

Ik hoor veel goeds van San Martin, zit volgens mij toch wel kwaliteit verschil in.
Maar zou goed kunnen dat alle kasten uit dezelfde fabriek komen.

2 likes

Betere kwaliteit, zal altijd wat duurder zijn, denk dat je met geen van alle een slechte koop hebt.

Op de Heimdallr website kan je kiezen voor levering zonder importbelasting, raar maar waar. Ik weet niet hoe ze het doen, maar ik had mijn horloge effectief op 1 week geleverd uit China zonder belasting. Het ging via China naar Hong Kong, dan naar Luxemburg, dan naar België.

1 like

Dat kan kloppen. Ik heb het een nachtje laten uitdrogen met de kroon uitgeschroefd. Na enkele tests kan ik bevestiggen dat er geen condens meer in het uurwerk zit, en dat het perfect waterdicht lijkt.

2 likes

Veel draag plezier!

Best aardige combi zo.

5 likes

En zo net nog ietsje beter:

Deze is inmiddels ook binnen. Andere insert en 1e generatie Tire Tread van Uncle Seiko erop, best leuk vintage effect:

5 likes

Erg mooi zo!

1 like

Tnxs! Die tire tread maakt ‘m wel helemaal af, vind ik.

1 like

Update: horloge doet het fantastisch. Ik heb het al 2 weken niet uitgedaan, fantastische prijs-kwaliteit verhouding!!!

1 like