Flex je Feiko, show je sharkey, hijs je heimdallr etc

Kort geleden nog een curiositeit, inmiddels niet meer weg te denken uit oorden als F71 (WUS) en hier ook vaak gezien: de Seiko-“hommages”.
Getooid met welluidende, exotische namen als Heimdallr, HIMQ, Merkur, Ourobouros, Sharkey, etcetera, lijken ze allemaal wel uit dezelfde schimmige fabriek ergens in het verre China te komen… toch zijn er onderling verschillen. De keuze is inmiddels reuze, en gaat het oorspronkelijke Seiko-gamma te boven. Zo is er inmiddels een bronzen Marinemaster-kloon gesignaleerd en Tuna’s met meteorietplaat, en ga zo maar door.

Zelf heb ik er twee (gehad), waar ik mee aftrap:

Groene “MM300” Sunburst met ceramische bezel en ST2130-mechaniek die bizar accuraat uit de fabriek kwam (+2spd). Mooi die instant date change die zelfs op mijn SLA025 ontbreekt.

Merkur-“Tuna” met m.i. een mooie combinatie van bezelfont en pijlwijzers. Helaas dan weer NH35. Goddelijke lume, ook op de bezel.

15 likes

Een like voor de moeite. :wink:

4 likes

Andere wijzerset dan de ‘orginele’

4 likes

Mijn Heimdallr/Sharkey heb ik al een aantal jaren.

En naast de originele Seiko 6105. Het is opvallend dat de homage redelijk goed gelijkend is. Heb een Dagaz Typhoon 2 en een Athaya Lamafa gehad en daarvan zijn de verschillen groter.

2 likes

Mijn smaak is het niet. Eigenlijk vind ik het schaamteloos copieren nog steeds verwerpelijk. Dit is slechts mijn mening.

3 likes

Heerlijk die dingen, leuk om mee te modden en in de basis verbazingwekkend veel kwaliteit :+1:

5 likes

Plagiaat!!!

En bij lange na niet gecertificeerd.

I pass.

1 like


Het is leuk speelgoed.

3 likes

Prima modbasis inderdaad:

1 like

Net binnen, en ‘t is stiekem best een stoer horloge… :sweat_smile:

2 likes

This just in, m’n nieuwste namaak. Dit is de Rdunae Vintage Turtle 6105-8000. Iets andere kastvorm dan de huidige standaard Turtle-uitvoeringen.

4 likes

Niet mijn ding. Kan hier niet van genieten. Dieven.

1 like

De eerste in een serie experimentjes.

4 likes

En de haters mogen zich alvast gaan warmlopen, want deze zijn ook incoming… :sweat_smile:

afbeelding

5 likes

Ben benieuwd naar de kwaliteit van de Captain Willard “fake”. Gisteren zelf de Heimdallr CW ontvangen en ben onder de indruk van de kwaliteit.
Geniet ervan en leuk om te zien dat je gewoon je eigen plan trekt en niet laat beïnvloeden door de negatieve reacties👍

1 like

4 likes

Die is mooi!

1 like

Dank, eens! En ik heb nog wat andere inserts onderweg, die volgens mij ook wel goed gaan werken.

1 like

5 likes

Ik ook. Is van MKS Nato Straps, waar ik eigenlijk was voor wat sailcloth bandjes. In deze categorie een onbekende, net als Rectangula eigenlijk.

1 like