Ik herken 'm niet als kopie van het een of ander, maar ken ook eigenlijk alleen maar Seiko’s een beetje, dus dat zegt niet veel. Is dit een soort-van eigen ontwerp? Wel leuk en strak, los van die blauwe AR.
Ik herken 'm ook niet als derivatief. Generiek duikertje, maar wel mooi rustgevend en clean. Ik ben benieuwd of iemand met een ontwerp op de proppen komt waar dit vanaf zou moeten stammen.
Yep, dat doet de Maen Hudson beduidend beter. 38 x 46 x 12mm hoog.
Ik zie in die Rdunae (belachelijke naam trouwens…zou zo van Ali kunnen komen, EDIT: check , gezien de overige merken die die site voert (e.g. Heimdallr, San Martin, etc.) ook nog wel wat Halios, Nodus en Traska…dus de US/Canada jongens, die ook van wat vintage-inspired houden.
Als dit horloge van alle 3 z’n dimensies bij ieder 3 à 4 mm eraf getrokken had, en ie dat mooiere andere logo had, had ik 'm zo gekocht als zomer-beater. Nato erop of oranje rubber en gaan.
Vind de stijl nl. wel gaaf (getuige het feit dat ik een Traska Freediver heb gehad, nog steeds Halios Seaforth en Maen Hudson 38 heb, en een Nodus Contrail overwogen heb… )