Flexofiel's G-Shock DW-6600

Gaandeweg zal ik her en der mijn ervaringen met mijn bescheiden collectie delen met jullie. Bij deze mijn aftrapper omdat 'ie mijn maat is en we samen heel wat meegemaakt hebben: de G-Shock 6600.

Je moet er een fan van zijn (en dat ben ik, ondanks ook nog een aantal automaten en ‘nette’ horloges), maar dan heb je ook wat:

Een jaartje of 14 (bij benadering) geleden aangeschaft als voorbereiding op mijn baret tijd, en ow boy!

Mooie reclames van stoere Japanse alleskunners, puur plastic, praktisch, idioot grof, groot en lomp: een Casio G-Shock.

Grappig feit is dat ik 'm 5 jaar lang vrijwel non-stop gedragen heb, hitte, koude, kruitdamp, nat en droog overleefd heeft èn dat 'ie nog steeds draait op de originele batterij!
De verlichting werkt ook nog steeds, zij het wat minder fel dan out of the box.

Hoewel ik gisteren een G-Shock 101 (analoog, solar en atoomtijdklok spul ed) bij een medeforumlid besteld heb (hopelijk ben ik morgen op tijd terug voordat de pakketbode arriveert) en er hier ook nog een G-3011 ligt, blijft bovenstaand model mijn held.
Btw: over de 2 andere modellen een volgende keer meer.

Volledig functionerend, wel wat deukjes en krasjes, een ontbrekend ‘fliebeltje’ (hoe heet zo’n geval waarin je het restje overbodige band achter je pols mee vastklemt?) een over smaak valt zeer duidelijk te twisten klokje, voor slechts HFL100 aangeschaft, wil ik alleen laten weten dat dit op dit forum een enigzins buiten de boot vallend exemplaar is, maar daardoor niet minderwaardig.

Voorwaarde is wel dat je bereid bent er met een toyish plastieken geval bij te lopen -waar ik zelf ook niet altijd zin in heb-, maar dat je er ook echt wat voor terug krijgt.

Super kwaliteit (en geloof me; ik heb 'm ècht getest) voor een hele nette prijs en echt niet alleen een gadget.

Straks voor het slapen gaan even de pantalon uit en de Tit Pulsar Chrono met zwart leren bandje voorzichtig op het nachtkastje neerleggen, want je moet wel in de mood zijn…

Lekker slapen en hopelijk kan ik morgen hetzelfde kunstje uithalen, maar dan met een ander klokje, wat minder subtiel en de dag erna plamuur halen om de deuk die de nieuwe aanwinst in het nachtkastje gemaakt heeft op te vullen… :wink:

Laterz :slight_smile:

Tss, een casio,… :wink:

Mijn zoon is gek van de nieuwe g shock, blauw, solar, en zelfs funkgestuurd is mogelijk, maar was wat dik om zijn pols.

Dus een andere gekocht, iets dunner.

Ik heb al eerder wat over Casio geschreven. Heb er inmiddels 2 en ze bevallen uitstekend. Om in de stijl van dit topic te blijven mijn ongeveer 10 jaar oude Pro Trek met tal van technische snufjes, zoals hoogte, temperatuur en barometer, tripcomputer, geheugen voor gehaalde hoogtes etc.

Dit horloge heb ik veel gebruikt voor mijn bergtouren en heeft mij nooit in de steek gelaten en bovendien zeer accuraat.

groet

Ed

Om eerlijk te zijn droeg ik in mijn jeugdjaren heel veel digitale horloges. Ik heb er geeneen meer. Steeds twijfel ik wanneer ik de Casios zie maar ik denk dat ik toch een keer overstag ga.

Andre, over deze ben ik heel tevreden.

Ed

Die is erg mooi inderdaad maar het is nog steeds een analoog model natuurlijk. :wink:

Ook maar even meedoet met wat speelgoed uit de oude doos :wink:


G-511D


PRG-40

Ze komen wel tevoorschijn

Als er een schaap … :wink:

groet

Ed

En hier is mijn Casio. Dit horloge draag ik het meest van allemaal. Ik heb het ooit gekocht omdat er 5 alarmen konden worden ingesteld en ik moest 3X per dag pillen in nemen die ik nog wel eens vergat. Ik ben klaar met de pillen, maar niet met de Casio. Ik draag 'm ook 's nachts, omdat ik, wanneer ik wakker wordt, wil weten hoe laat het is en dat kan niet zo goed met een skeleton horloge.

P.S. Mijn eerste foto op dit forum.

En m’n nieuwe G via 0b5cur1ty (thx man;)):

En nog een ander modelletje (óók een fijne knaap)

P.s.: ik ga nog oefenen in het maken van mooie foto’s, alleen niet vandaag :slight_smile:

Volgens mij werkt 't met deze horloges hetzelfde als met het Seiko-virus. Als je er eenmaal mee besmet bent…, nou ja, de rest van het verhaal kennen jullie zelf ook wel! :wink:

Zelf heb ik trouwens geen G-Shock in huis, maar als ik die van Flexofiel bekijk, dan vraag ik me toch af waarom niet.

Ik heb het Seiko virus hier idd opgemerkt; zelf heb ik er maar één maar ik kan het mij wel voorstellen. Vreemd vind ik alleen dat ik hier Citizen en Pulsar (bijv) veel minder tegenkom en die ook erg leuke klokjes maken.
Heeft dat met de kwaliteit oid te maken?

Wbt Casio: super ruige en betrouwbare horloges, heel terecht als elke horlogeliefhebber er een in z’n (m/v!) collectie heeft, al draag je 'm maar voor het wassen van de auto of het insmeren van je fietsketting, en voor de prijs hoef je het meestal ook niet te laten; gewoon een paar spijkerbroeken voor het wassen ondersteboven houden en hij ligt klaar voor je :wink:

Nog geen echte foto van je nieuwe? :wink:

0b5cur1ty Schreef:

Nog geen echte foto van je nieuwe? :wink:

Volgt nog in mijn eerstvolgende bespreking :slight_smile: