Flexofiel's gadgetalarm plasticfabriekexplosie ;)

Zoals beloofd een beschreven ervaring van een èchte G-Shock AWG-101, onlangs overgenomen van 0b5cur1ty.
Het is weer een Japanner, maar inmiddels weer een stapje dichter bij het analoge aanwijswerk; er zullen nog besprekingen volgen van ander pols tijdwerk want ik bezit niet alleen Casio klokjes.

Anyweg, deze dus:

En dezelfde:

Btw: pols en stof heeft 0b5cur1ty niet meegeleverd; daar moest ik toch echt zelf voor zorgen. Wèl was 'ie in nieuwstaat en incl alle toebehoren, waaronder de manual (OEI!)

Echt over de duurzaamheid ed kan ik het nog niet hebben, gezien de tijdbijhouder slechts een week in mijn bezit (en eigendom) is.

Eerst dus een korte opsomming van de voornaamste specs:
*zendergestuurde tijd
*zonnecel voorziening
*timer, stopwatch, alarm, wereldtijden etc.
*amberkleurige verlichting (verstopt onder de ‘6’)
*nog veeeel meer :wink:
*20bar WR (geeft duidelijk de druk ipv de 'diepte’weer)
*G-Shock schokbestendig

En dan is het tijd voor even bondig de pro’s en cons:
+gadget gehalte
+G-Shock (is voor mijn ervaring een synoniem voor ‘praktisch onverwoestbaar’)
+analoog (vind ik toch wat makkelijker afleesbaar)
+lichter en soepeler (band) dan de voorgangers die ik heb
+synchroniseert elke nacht automatisch de tijd

-zoals bij alle analoog/digitaal horloges; afleesbaarheid wanneer de minutenwijzer in de weg staat
-gebruiksaanwijzing (en die heb je ècht nodig)
-de neiging om van een berg te springen om te kijken wat 'ie echt aankan en daarbij behoud van eigen lichaam vergeten.

Al met al een zeer grapvol ding waar ik serieus blij mee ben, op voorwaarde dat ik van dit soort apparaten HOUD, maar ik kan mij voorstellen dat mensen er minder gecharmeerd van zullen zijn.

Reden tot aankoop:
Een echte alleskunner. Stroomvoorziening en op tijd zetten doet 'ie allemaal vanzelf, op de koop toe nog wat extra/secundaire functies.
Als je echt een stopwatch/etc freak bent kan ik je een digitale variant aanraden ivm leesbaarheid.

Gebruik:
Zwemmen, fietsen (mountainbike) en werken op een zmok school, dus het ding krijgt het voor zijn kiezen :wink:

P.s.: ik weet stiekem wel dat deze bespreking eigenlijk in een ander forumdeel thuishoort, maar ik ben eigenwijs; laat ik het op beroepsdeformatie houden :slight_smile:

Ik moet zeggen dat ik Casio toch steeds interesanter ga vinden. Vanaf dat ik een jaar of 12 was kocht ik zoals iedereen in mijn omgeving Casio’s (bij Kijkshop). Zoals die met rekenmachine bijvoorbeeld. Later nooit meer Casio’s gekocht maar als ik zie wat ze tegenwoordig maken in het wat “hogere” segment van Casio dan zitten daar echt hele mooie dingen tussen.

Leuke review Flexofiel. Casio maakt goed spul. NASA heeft niet voor niets een stuk of drie modellen goedgekeurd voor ruimtevluchten.

Groeten, Tom Vreeken.

Sinds er een keer een post stond van een naakte casio zit ik er over na te denken omdat een keer te doen. Alleen is het lastig te ontdekken of er onder al dat plastic inderdaad iets bruikbaars zit. En degene die ik leuk vind zit meestal net in de prijsklasse dat ik denk iets te duur om het zomaar op de gok via ebay te kopen. En fotos van de achterkant zijn vaak niet aanwezig…

Dit is trouwens dat topic :

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,59592,59592#msg-59592

Naakt dus op een Nato of zoiets… lijkt me wel wat als werk klok. Laatst het glas van mijn monstertje goed beschadigd dus mischien kan deze meer hebben…

Leuk horloge hoor. :wink:

Geniet ervan!

Ik vind 'm best wel heel erg OK ! Vooral die combi van solar power en radio controlled spreekt me wel heel erg aan.

Zoals ik al in eerdere posts schreef maakt Casio zeer bruikbare en betrouwbare horloges.
Momenteel heb ik er twee:
Casio Pro Trek en onlangs aangeschaft de pas uitgebrachte Casio 600 Wave Ceptor Solar Funkuhr.

De Pro Trek heeft al jaren zijn goede diensten bewezen in de bergsport. Zeer nauwkeurig en nog nooit in de steek gelaten.

Dit merk verdient naar mijn mening wat meer aandacht en waardering, want ze maken kwalitatief goed en betrouwbare horloges.

groet

Ed

P.S. Overigens is deze G-Shock ook niet te versmaden en Flexofiel bedankt voor de uitgebreide info.

Leuke review Flexofiel, dank hiervoor.
Hoewel digitaal niet echt mijn ding is, kan ik me wel vinden in het principe. Ik heb zelf waarschijnlijk laatst een automaat naar de kl***en geholpen door hem niet af te doen bij hamer en hak wekzaamheden. (een ‘peperdure’ Alpha, gelukkig). Dus misschien dat ik ook eens moet gaan kijken in deze categorie.

Groeten,

Martin

Hallo Flexofiel,

Ik ben geen grote liefhebber van de digitale polshorloges.

Na het lezen van je verslagen begint het echter te jeuken. Ik zit nu te denken dat ik eigenlijk ook een G-shock of iets dergelijks moet hebben om te kluissen/zwemmen/sporten (ik sport niet, maar toch).

En dan de combinatie van het analoog en het digitaal die ik helemaal leuk find.

Groet,
Alex

Mijn beste,

Proficiat met deze kenmerkende aanwinst.
Een kloeke alleskunner dit horloge van het type: ‘ruwe bolster blanke pit’
Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit onderscheidende horloge. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Leuk, dit soort horloges. Al komen ze hier op dit forum niet zo vaak voorbij.
Je verhalen werken aanstekelijk, Flexofiel! :wink: Ik zou spontaan zin krijgen ook een G-Shock aan te schaffen.

Tissot62 Schreef:

Mijn beste,

Proficiat met deze kenmerkende aanwinst.
Een kloeke alleskunner dit horloge van het type:
‘ruwe bolster blanke pit’
Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van
dit onderscheidende horloge. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Gij zijt een ware woordentovenaar :slight_smile:

Paul G. Schreef:

Leuk, dit soort horloges. Al komen ze hier op dit
forum niet zo vaak voorbij.
Je verhalen werken aanstekelijk, Flexofiel! :wink: Ik
zou spontaan zin krijgen ook een G-Shock aan te
schaffen.

Juist daarom vind ik het wel leuk ze ook eens wat aandacht te geven

Marconi-A Schreef:

Hallo Flexofiel,

Ik ben geen grote liefhebber van de digitale
polshorloges.

Na het lezen van je verslagen begint het echter te
jeuken. Ik zit nu te denken dat ik eigenlijk ook
een G-shock of iets dergelijks moet hebben om te
kluissen/zwemmen/sporten (ik sport niet, maar
toch).

En dan de combinatie van het analoog en het
digitaal die ik helemaal leuk find.

Groet,
Alex

Heb er ooit eens een gekocht ‘voor erbij’ zeg maar; dat ding heb ik uiteindelijk jaren gedragen; gewoon omdat je er nooit bij stil hoeft te staan of 'ie je aktiviteiten wel aan kan (en ik ben niets eens bouwvakker/diepzeeduiker/oid); bij deze nieuwe aanwinst hoef ik zelfs niet eens meer langs de batterijenboer of te syncen met het bureau 'atoom’klokje :slight_smile: