Flexofiel's H'Ema

Tsja, hoe zal ik dit verklaren op een forum van polsklokjesliefhebbers…

Alleereerst maar eens een plaatje voor de mensen die van raden houden, voorafgegaan aan een korte uitleg:
Mijn fotografeer kunsten zijn ongeveer van een net zo’n hoog peil als mijn vermogen om geld te sparen, te voetballen en niet te zeggen wat ik denk, m.a.w.: Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.

Desalniettemin is het mij blijkbaar toch gelukt om met een budgetcamera een kiekje te schieten precies tussen 2 seconde-tikjes in, of dat met opzet was laat ik in het midden.

Het lijkt dus of de secondewijzer krom is, maar dat is niet waar, dus ik laat de foto lekker zo. Anderen zouden het mogelijkerwijs, optioneel gezien en zelfs misschien kunnen betwijfelen en alleen die groep gaat door voor de badlakenset met geborduurde naam erop.

Hoe dan ook, dit is serieus een top horloge.
Ik zal uitleggen waarom, maar daarvoor eerst even de aanschaf situatie schetsen:

Men nemen een vent die van gadgets houdt en zijn zittendplassende partner die samen ‘gezellig’ een dagje gaan shoppen. Zij op zoek naar zwarte sokken (sommigen onder jullie herkennen het misschien wel; hoe is het mogelijk daar 3½ uur over te doen in je vrije weekend?) en ik begon mij al snel te vervelen.

Misschien dat ze in die winkel wel leuke ‘dingetjes’ verkopen op vrolijk rood/oranje koffiekopjes na, en… JAWEL!

Bovenstaande knaap dus, extra speciaal voorzien van geen enkel merkje/quartz logootje/of wat dan ook op de voorkant en op de achterkant -buiten het standaard ‘vlekloos staal & co’ na dan- een sierlijke ‘H’.
De ‘H’ van Hema :slight_smile:

Ik heb de tijdsaanwijzer nu een jaartje of 3 en is destijds aangeschaft voor €20; kijk, daar word je vrolijk van, maar de echte reden tot aanschaf was (uiteraard?) het uiterlijk.

Zoals eerder genoemd: geen onzinnige teksten op de wijzerplaat (zegt degene met 3 G-Shocks;)), net afgewerkte lederen band, een mooi gepolijste kast en zelfs de wijzers komen netjes uit en daar bedoel ik mee dat bijv 12 uur ook echt 12 uur is, wat ik bij sommige klokjes nog wel eens mis zie gaan.

Verwacht verder niet al teveel moois; geen schroefkroon, watervastheid durf ik niet te testen en de batterij is vorige maand vervangen, maar aan de andere kant wel een net schroefdeksel en 0 (zegge: NUL) krasjes op het glas; iets wat lang niet al m’n horloges kunnen zeggen.

Grappig is dat ik er gelijk verliefd op was, en nu kan ik (ook; als je je aangesproken voelt:)) zeggen dat als 'ie 5x zoveel gekost had dat 'ie ook om mijn pols meegegaan zou zijn.

Helaas heb ik de laatste tijd niet echt meer mooie modelletjes bij de Hema zien hangen, maar dit is (mbt kwaliteit)/ vind ik (mbt uiterlijk) echt een fantastisch horloge.

Zijn er nog meer mensen vrolijk teruggekomen van een lekker middagje winkelen met je partner zònder juweliers/HiFi zaken/vulpenverkopende winkels/etc binnen te lopen?

P.s: later bleek ze ook nog een riem nodig te hebben (oei, oei, oei) en heb ik tijdens de lange zit in een café bijna een caffeïne/nicotine vergiftiging opgelopen, mijn nieuwe aanwinst aanschouwend.

Mijn vrouw is niet zo ‘winkelig’ dus dit soort ontberingen maak ik gelukkig niet mee. Maar het wel een leuk verhaal. Ja, dat horloge, dat is een leuk ding, alleen de uuraanduidingen vind ik een beetje grof. Wel leuk dat ze die consequent met twee cijfers weergeven. Zo zie je maar weer: “Zoals het klokje thuis tikt, tikt het bij de HEMA”.

Groeten, Tom Vreeken.

Ik heb gewoon een goede deal. Zij gaat de kledingzaken in en ik wacht bij de juweliers wanneer ze klaar is. :wink:

Hoi Flexofiel,

Wederom een fraaie klok die er zonder een duur logo fraai uit kan zien. Als je deze in een kistje stopt tussen dure exemplaren, denk ik dat hij nog steeds opvalt, in positieve zin, zeker ook door de orginaliteit van de cijfer verdeling.

Voor wat betreft de ontberingen van het winkelen, net als Dreski al aangaf, splitsen de wegen van mij en mijn vrouw zich regelmatig, ik stop bij een ‘leuke spullen voor mannen winkel’ en loop wanneer ik klaar ben verder naar de ‘leuke spullen voor vrouwen winkel’.

Groeten,

martin

Weer zo’n leuk verhaal van Flexofiel! En ook nu weer een leuke klok erbij! :slight_smile:

Aan het gemiddelde horloge bij de HEMA kun je je inderdaad geen buil vallen. En een model als dit ziet er prima uit. Als dan ook nog de kwaliteit goed is, dan doe je gewoon, simpelweg een perfecte aankoop! (tu)

Moest bij een eerste aanblik van de wijzerplaat meteen aan N.B. Yaeger denken :smiley:

Mijn beste,

Wat een markant verhaal.
Een verhaal over de ziel der ware horloge-passionist.
De horloge-passionist welke zijn horlogebegeerte met volmaakte overgave op een toepasselijke manier, deelgenoot laat zijn van het gezinsleven.

Daar ik soms nog wel eens moeilijk ter been ben (ms), en ik mijn tijd daarom zorgvuldig moet gebruiken, komt het weinig voor dat mijn vrouw en ik samen de stad in gaan.
En mochten er momenten zijn (en die zijn er gelukkig nog veel) dat ik mij zo gezond voel als een dartelend veulen in de weide, dan neem ik (uit voorzorg) mijn loopstok mee.
Komen wij een Hema, Bijenkorf, Blokker of Kijkshop binnen, dan kuier ik toch altijd wel even richting ‘Horlogerie’. En het aardige is dan vaak, dat als ik met mijn loopstok sta te zwaaien er toch altijd weer een charmante verkoopster aankomt met de vraag; “meneer wilt u even zitten, wilt u een horloge zien of een brochure“. En dat laat ik mij natuurlijk geen twee keer zeggen. :smiley: :smiley:

Orologio Signaturis Temporis

En nu met een nieuwe band:

Gefeliciteerd, lekker sportief(tu)

Misschien komt er nog wel een keertje een N.B. Yaeger dan?

Ik vind de Charlie collection wel leuk,
http://www.chronomaster.co.uk/nb_yaeger_charlie.htm

Nu zie ik waar het design van de wijzerplaat van af komt.

Mooie klok! :slight_smile:

Na een maand, eindelijk iemand met dezelfde mening t.o.v. de N.B. Yaeger :wink: