Maar noem een vlieger geen piloot…
Klopt! 3x rood, 1x wit … Het ILS geeft trouwens aan dat ik exact op het glide path zit. De PAPI en het ILS (deviation indicator rechts van het klokje) zijn het dus niet (helemaal) met elkaar eens
Op de foto trouwens lastig te zien, maar ik heb het klokje van het Smiths log voorzien
Die Speedbird nog steeds erg blij mee!
Mooi! Is dit een speciale uitvoering met de rechte wijzers en datum op 6?
Bedankt
Dit is inderdaad een speciale uitvoering, de zogenaamde windup edition dat is de webshop van worn and wound.
Deze UTC variant kende ik nog niet, aparte plaatsing van de merknaam. Wat is het materiaal van de kast?
Wat leuk! Vind deze wijzers misschien nog wel mooier dan de originele. Die sluiten minder mooi aan.
Het zijn volgens mij de wijzers van de DC80.
Ook de plaatsing van de datum vind ik wat mooier dan op de normale DS modellen.
ook leuk voor een regenachtige dag als je verder niets te lezen hebt …
Moah, 10 ft hoger en de twee witte lampjes gaan wel aan.
Hangt ook van het type toestel af en hoever je van de baan
af bent.
Maar ik vind de PAPI een hele goede en simpele indicator.
Die Speedbird is toch ook 20ATM WR?
Ik vind het een hele kekke allrounder, het zou zomaar je
enige horloge kunnen zijn.
Dit staat op de caseback. 10 atm zo te zien.
Mee eens, en top specs voor een zeer acceptabele prijs.
Btw, je (tweede?) alias is Tsar Bomba zie ik. Wel grappig: ik ben de laatste tijd de cockpit van een B36D - de eerste long range atoombommenwerper van de Amerikanen - aan het inrichten en die was net buiten dienst gesteld toen de USSR dit explosief testte.
Het is maar wat je volgt, als je de ils volgt zit je prima
die dingen komen in de praktijk ook niet altijd overeen, zeker niet onder de 300 voet. (Je zei een halve mijl dus dat zou een kleine 200 voet moeten zijn.)
In de praktijk kan die behoorlijk misleiden, zeker als het voor een andere angle is ingesteld dan de approach die je vliegt. Onder de 300’ is het vaak niet echt betrouwbaar meer/moet je er iig heel voorzichtig mee zijn.
Voor de 747 heb ik wel eens gezien dat je 3wit/1rood moest volgen, ook omdat je zo idioot hoog zit in dat ding. Er zullen vast nog wel een paar bijzondere uitzonderingen bij zitten.
On topic:
Ik ook
Vrijwel spot-on, zie de radar altimeter op de foto. Ietsje meer, maar ik zit dan ook op 0.6 nm volgens de dme van het ils…
Ik zal erop letten.
Grote kisten ben ik nog niet aan toe.
Nu weer een beetje inkomen met een Skyhawk haha
Dan is 300 nog behoorlijk hoog.
En allemaal VFR, geen ILS en Throt auto.
Dan vind ik die PAPI wel handig.
Je kunt een Skyhawk ook gewoon neer kwakken
maar ik probeer het een beetje mooi te doen
AutoThrottle gebruik ik ook zelden op 300’
Grotere kisten kun je ook prima neer kwakken, hoor een 737 zeker! 747 is wat moeilijker.