Flieger Friday : the best Fliegers 🛩 (Deel 2)

De discussie wordt voortgezet vanaf Flieger Friday : the best Fliegers 🛩 (Deel 1) - 4076 van Tip.

Eerdere discussies:

1 like

Deel twee alweer :airplane:


Archieffoto

12 likes

Foto uit archief…

Maar nog wel in bezit hoor :heart_eyes:

15 likes

8 likes

12 likes

12 likes

16 likes

Milanees gekocht. Wat vinden jullie ervan?

15 likes

Nou ik vind hem prachtig staan zo :heart_eyes: :star_struck:
Staat er mooi bij… :ok_hand:

1 like

13 likes

De Flighty vandaag weer eens aan de pols. Blijft toch ook een heel gaaf horloge vind ik. :sunglasses:

Fijn weekend en tot volgende week!:four_leaf_clover::clinking_glasses:

11 likes


16 likes

Twee Fliegers ; totaal verschillend maar alletwee prachtig… vind ik toch…

20 likes

18 likes

Vind ik ook!:ok_hand::slightly_smiling_face:

Tjonge jonge die ziet er nog prachtig uit! :ok_hand: zou ik er ook nog wel bij willen hebben…

1 like

Die kroon maakt het zo chic.

1 like

Zeldzaam spul in goede conditie. Je heb de 15 jewel en 17 jewel uitvoering. De 15 jewel van Bas is tussen 1949 en 1954 alleen uitgegeven aan afgestudeerde USSR piloten van een bepaalde school waar ook Juri Gagarin zijn opleiding heeft gehad. Vandaar ook dat ze deze horloges ook wel de “St(h)urmanskie Gagarin” noemen. Overigens had Juri Gagarin de 17 jewel uitvoering. Die is van 1954 tot ongeveer 1960 uitgegeven. Het zijn wel radium bommetjes en de wijzerplaten hebben daar vaak erg onder geleden. Mooie exemplaren zijn zeldzaam. De ster en secondenwijzer zijn oorspronkelijk rood. Dit is wel een aardig exemplaar.

3 likes

Dankjewel voor je uitleg!:+1::blush:

Keuze welke flieger om mag.
Ben precies wel fan van dit soort banden , de Fortis net op dit “wildlederen” bandje gedaan.

Lekker leesbare fliegertjes!

15 likes