Flieger Friday : the best Fliegers 🛩 (Deel 2)

Was van lichting 81-3 had eerst mijn opleiding voor verpleegkundige afgemaakt.
5 weken algemene opleiding in Den Bosch daarna rijopleiding bij de KMAR van twee weken.
Toen ruim 10 jaar chauffeur geweest in Den Haag, verder dan korporaal 1e klasse ben ik nooit gekomen :wink:

1 like

Ik ben ook in Den Bosch opgekomen. In de Isabella Kazerne. Een paar jaar eerder. Aparte tijd was dat. Ik zag laatst dat dat nu een COA locatie is. Ik heb er ook maar zes weken gezeten; alleen voor de basisopleiding. Daarna begon het echte avontuur…:sweat_smile::pray:

1 like

Hahaha ja de Isabella kazerne, ik dus ook 5 of 6 weken algemene training.
Toen overgeplaatst naar Den Haag maar moest een militair rijbewijs hebben dus een paar weken bij de marechaussee in Apeldoorn gedaan.
Daarna weer naar Den Haag waar ik ruim 10 jaar heb gezeten bij depot ceremoniële tenuen.
Dus overal waar militaire muziek of erewacht nodig was bracht ik de pakken en hoofddeksels heen.
Dus 10 jaar lang alleen maar gefeest door heel Europa heen.
Onthulling van een nieuw model tank ergens in Duitsland dan was ik daarbij met de uniformen van Trompetter korps cavalerie.
Alle Taptoe in heel Europa wel het meeste in Duitsland,die zijn gek op militaire muziek :smirk: met de KMK en JWF kapellen en dan zat ik daar weer een week. Natuurlijk Prinsjesdag dat was de drukste dag van het jaar , alle gala uniformen bracht ik dan overal heen met nog 3 collega.
Na 10 jaar zei mijn toenmalige vriendin nu vrouw dat het wel genoeg was met al dat feesten en nooit thuis zijn. Dus de verpleging weer ingegaan.

6 likes

Mooi verhaal Dan! En gelukkig nog steeds met dezelfde vrouw. TOP! :pray::four_leaf_clover:

Ik ben overigens best wel jaloers op die 10 jaar feesten waar je het over hebt…:sweat_smile::beers:

1 like

Ja nog steeds dezelfde vrouw :zipper_mouth_face:
Was toen net 20 en altijd als de band ergens had opgetreden in welke stad dan ook gingen we toch zeker wel een paar :beers: pakken met de hele ploeg

Je kan het een beetje vergelijken met een band die op tour is maar dan 10 jaar lang en iets andere muziek natuurlijk :wink:

3 likes

Terug naar Fliegers

13 likes

10 likes

Mooi kwintet aan Fliegers :ok_hand:

1 like

Goede vlucht,:wink:

9 likes

Flieger it is then…:rocket:

13 likes

Ik vlieg vandaag mee

9 likes

17 likes

13 likes

Timex PanAm vandaag.:sunglasses::airplane:

Fijn weekend en tot volgende week! Have a safe flight!:four_leaf_clover:

12 likes

Prachtig horloge David! Die Fortis pilotenhorloges horen voor mij toch echt wel bij de cult Fliegers.:ok_hand::slightly_smiling_face:

3 likes

Dank je Henri! Ja mooi merk Fortis met leuke flieger modellen.

Kekke Timex :+1:

2 likes

14 likes

Safe flight Henri :airplane:

9 likes

Jij ook man! :four_leaf_clover: Timex PanAm; altijd goed!:+1:

1 like

Mooie foto! :ok_hand:

1 like