Stil hier vandaag… errug stil. ![]()
Dus deze dan …
In ieder geval een van de fraaiste .
Vandaag mijn iwceetje nog steeds niet afgedaan
Ook een hoogflieger
Dankje Frank!
Die IWC is een beauty!![]()
Kun je me wat meer vertellen over je horloge?
Vindt het een mooie model namelijk.
Het horloge is in de jaren '70 gemaakt door Guinand, dat toen nog in Zwitserland zat. Later is het overgenomen door Helmut Sinn nadat die Sinn verkocht had, en verhuisd naar Duitsland. Guinand heeft veel horloges voor Sinn geproduceerd en dat deden zij voor veel opdrachtgevers, die dan hun eigen naam op de wijzerplaat konden laten drukken. Dit horloge is gemaakt door de Nederlandse luchtsportorganisatie KNVvL waar ik in 1975 lid van werd. Hij meet ongeveer 38mm en is door @Floris155 gereviseerd nadat ik hem een jaar of 2 geleden van @der_bene kocht. @Niels1983 heeft er ook een.
Erg gaaf
Een voorspoedig 2026!
Hoe draagt ie?
De Junghans?
Gewoon om de pols…
Is geen klein horloge, maar ik heb geen kleine polsen. Wat wil je graag weten?
Volgens mij is ie best wel aardig hoog als ik naar de spec’s kijk. Ik draag mijn horloges graag onder de mouw van mijn shirt of trui. Vandaar de vraag.
Voor mij gaat dat zonder issues, zeker met niet te strakke / deftige kledij (waar het horloge sowieso niet bij hoort).
Door de bolle bodem zakt ie mooi weg in de pols en de lugs draaien omlaag, wat de toch aanzienlijke dikte een heel eind compenseert.
Hier als ik ‘m bewust opdruk zie je goed hoeveel van de dikte verdwijnt om de pols… concreet de hele schotel. Van 14,7 mm irl naar 9,5 mm relevant zichtbaar om de pols. 43,3 mm diameter.