Flieger Friday : the best Fliegers 🛩 (Deel 1)

New in…

12 likes

Dus ook een extra Manky bandje er bij. Mooie clip trouwens.

1 like

Bijzonder! Vlieginstrumentarium?

Mooi!

Zeker mooi!

Nee hoor, een Unitas (ETA 6498) uurwerk met een vlieger/flieger wijzerplaat. Een beetje dezelfde configuratie als sommige Stowa flieger horloges. Het is een behoorlijk formaat uurwerk, die vroeger wel in zakhorloges werden gebruikt. Door de grootte zijn de kasten daarom ook van een behoorlijk formaat, zo rond de 44 a 45 mm. Maar ik heb een 41 mm kast gevonden, waar dit uurwerk net aan in past en dat vond ik voor mijn dunne polsje net te doen.

1 like

Bijzonder! Dank voor de info, weer heel wat wijzer geworden. Ben benieuwd naar het resultaat.

1 like

Poljot Sturmanskie en wel in de issued versie, hèt diensthorloge voor de Rode Luchtmachtpiloot.
Herkenbaar aan de roestvrijstalen kast, vaste bezel en binnenin tikt het Poljot 31659 handopwinder chronograaf uurwerk met hacking functie.

15 likes

Klopt, draagt heel fijn die band. Had het nog niet eerder gedragen van Mankey. De titaniumband draagt overigens ook super. Mede dankzij de slideclasp.

1 like

Mijn zelfbouw is klaar! Klein beetjes aan gewerkt de afgelopen weken. Vandaag de laatste hand eraan gelegd. Hij is niet perfect ( A dial wijzers op een B dial :roll_eyes: ) maar vrijdag doe ik weer mee!

13 likes

Ik ben benieuwd naar het vervolg.

Ben er alleen nog niet uit wat ik met de RVS kast ga doen. Beadblasten of brushen.

Groetjes van zijn omgebouwde neefje (met SNFK11 wijzerplaat)

4 likes

Een beetje kleur op deze sombere dag kan geen kwaad :black_heart: :heart: :black_heart:

12 likes

Thu betekent thursday. Morgen zegt het horloge fri en dat is friday… :shushing_face: :wink:

3 likes

Kan wel ff snel de datum aanpassen :joy:

1 like

Of editen

1 like

Ik kan trouwens bij de topicstarter weinig info vinden dat het op vrijdag geplaatst moet worden. Denk dat het meer om Fliegers in het algemeen gaat :thinking:

1 like

Mag toch ook wel :blush:

14 likes

Topic heet Flieger Friday, misschien een clue? :wink:

2 likes