Wat is de toegevoegde waarde van deze reactie in dit topic? Ik zie het in ieder geval niet…
En in 2009 nog een keer failliet zijn gegaan. Te vaak doorverkocht om nog enige verbinding te hebben met het orginele Laco.
Ja en dan mag het niet? Wist niet dat ik jouw goedkeuring nodig heb. 
The owners can change but the Laco spirit will remain!
This is Lacoo!(met een Duits accent)
Ik zou dan persoonlijk liever voor een Stowa gaan of een Archimede dat is al generaties lang een echt familiebedrijf.
Beweer ik dat ergens? 
Beetje licht geraakt geloof ik…
Pfff… Als we enkel nog uurwerken gaan beoordelen op hun pedigree wordt het erg saai. De filosofie achter een design is mi veel belangrijker.
Andere optie, een guinand. Ook zo’n oude Duitse “schone”, Sinn heeft hier zijn mosterd gehaald. Nu weer nieuw leven ingeblazen met mooie werken:
Absoluut, ik zit toevallig veel op de site van die twee de laatste dagen. Er moet en zal een flieger komen. Zeker Stowa heb ik hoog zitten.
Komt door de sneeuw.
Maar als er in het verleden teveel gebeurt is waardoor de directe verbinding er niet meer is dan vind ik het terug grijpen naar dat verleden altijd een beetje ver gezocht.
Ik snap het wel hoor vanuit een commercieel oogpunt is het slim. Maar ik ben denk ik niet romantisch genoeg om het te geloven.
De flieger lijn van Archimede vind ik erg gaaf met echte geblauwde wijzers en een zorgeloze waterdichtheid.
Ben er inmiddels wel aan uit dat het Archimede of Laco wordt, nu alleen nog ergens extra centjes of een leuke deal vinden 
Hoop geen gele sneeuw? 
De bezittingen van een bedrijf doorverkopen (dat is namelijk wat er gebeurt bij faillissement) zegt helemaal niks over de continuïteit van de werkzaamheden, de overdracht van kennis en bijvoorbeeld machines, tekeningen en ander erfgoed. Ik neem aan dat je weet dat de Swatch Group ook door overnames tot stand is gekomen… Omega, Tissot en Hamilton (SSIH) waren in 1981 technisch failliet en zijn gered door Hayek. Moet ik dan dinsdag m’n nieuwe Speedmaster maar niet ophalen? Hmmmm ik zal er eens rustig over nadenken
Fijn weekend!
Prima horloge. Helemaal tof horloge en goede kwaliteit.
Net een hap genomen, je had wel even eerder mogen waarschuwen.
Ja, als je geluk heb bij de douane 
Deze is al verkocht, maar om maar aan te geven dat de juiste deal wel voorbij komt 
Succes!
Check Dekla, veel value
Goedemorgen deze vroege morgen!
Inmiddels via het andere topic kunnen lezen dat @Kaan en @Fate_Amenable_To_Change inmiddels hun centjes hebben uitgegeven een Archimede. Nou Jarl, waarom dan geen Archi? Zwitserse automaat, AR coating, Deutsche Grundlichkeit en biedt ook blauwe plaat opties. Echter heb ik mij inmiddels laten overtuigen door mijn vrouw dat het het B model plaat moet worden en die heeft Archi niet in blauw.
Dus dan nu de volgende vraag: wie heeft er ervaring met Dekla? 
@Maurits2 wellicht?
Als je zo redeneert is Stowa Stowa ook niet meer, dan blijven Mühle en Archimede nog over.
Nee, maar ik heb ze wel bekeken. Prima 40mm kasten, ook niet te dik, en voor weinig geld heb je een Flieger.
Ik wilde geen Dekla omdat ik een normale Flieger dial zonder logo te clean vind. Maar voor Baumuster B zou ik er rustig één bestellen.
Helaas niet, ik ben alleen erg in Duitse merken geïnteresseerd. Op het moment heb ik een Guinand in bestelling.
Dekla doet veel inhouse en is in vergelijking met andere Duitse merken voordelig.
.