Iedere flieger friday begin ik weer een beetje te huilen, want nadat mijn zelfbouw flieger is overleden heb ik vrijdag een kale pols. Ik kan hooguit mijn Hamilton Khaki Aviator om de pols slingeren, maar dat is het dan voor de vrijdag toch net niet. Opnieuw zelf bouwen zou een optie zijn, maar 2 jonge kids (en het automatische slaapgebrek) en een hectische baan zorgen ervoor dat ik nu liever wat koop .
Ik hoor jullie denken: “Nou Jarl, dan open je toch het flieger friday topic en blader je daar door heen.” Dit heb ik ook gedaan en ergens ben ik uiteindelijk de Laco Munster Blaue Stunde tegen gekomen. 42mm , A-dial, eta 2894, blauwe sunburst, gewoon schitterend!
Maar dan nu de reden om dit niet te doen , dit horloge kost nieuw € 1200 + en gebruikt kom ik ze niet veel voordeliger tegen. Daarom ben ik op zoek naar een alternatief wat net ff wat beter te betalen is (max €600), maar wat qua specs / uiterlijk niet teveel afwijkt. Wie oh wie heeft er een suggestie?!
Stowa idd,maar die zal niet veel goedkoper zijn.
Tisell kan ook,hebben wel een miyota uurwerk,al zie ik dat zelf niet als een nadeel,maar hebben wel de flieger looks en niet te duur
Open een gezocht topic voor Stowa Flieger, je krijgt er zeker paar aangeboden hier. Althans ik destijds wel. Prijs varieert rondom de 600 en 800 euries.
Ik ben destijds toch voor een Damasko gegaan die zijn een tikkeltje duurder(of houden hun prijs beter vast beter gezegd).
Hey shit ik wil ook wel een Stowa eigenlijk, want de Damasko is allang weg.
Fliegers zijn altijd tof. Blijft altijd trekken als je er ééntje hebt gehad. Maar als je al een keer zelf hebt gebouwd is al het andere minder leuk. Tenmiste, vind ik zelf
Gewoon op je gemak alles bij elkaar zoeken en dan één keer op een vrije dag als de kids weer naar school gaan of de deur uit zijn lekker bouwen. Dat geeft toch de meeste voldoening.
Ik zou even geduld hebben en wachten op een goede gebruikte Laco. Ik heb zelf de Memmingen 1,5 jaar geleden gekocht, prachtig prachtig zoooo mooi gemaakt. Is nu terug naar Laco om er een Erbstuck van te maken, over 2 maandjes weer thuis, kan niet wachten
Destijds veel tijd besteed aan de keuze, ik wilde in elk geval iets van één van de oorspronkelijke fabrikanten. Dus: Laco, IWC, Stowa, Lange, Wempe. Laco maakt de meest “oorspronkelijke” interpretaties van de originele Flieger (die ondraagbaar zouden zijn o.a. vanwege 55mm diameter).
Stowa ook mooi, een soort gemoderniseerde versie, ietsje luxer. IWC helemaal naar luxe opgeschoven, spreekt mij niet aan omdat fliegers absolute toolwatches waren.
Omdat? Ze tijdens de Quartz crisis 6 jaar out-of-business zijn geweest? Nou jongens, gooi je mooie horloge met geschiedenis maar in de sloot want dat heeft kennelijk niks meer met de brand history… Wat een dom gel*l…