Flieger zweifel.

Ik wil graag een Flieger aan mijn kleine collectie toevoegen. Na gedegen onderzoek blijven er eigenlijk maar twee en een halve keuzemogelijkheden over. Dekla voor de halve, Stowa en Laco voor de nog resterende twee keuzes. Dekla heeft niet de heritage en geen top uitvoering van het uurwerk, maar is wel een stuk minder duur of anders gezegd, iets goedkoper na onderzoek van de fondsen. Stowa en Laco in de topuitvoering zijn gelijk geprijsd. Stowa heeft iets mooiere wijzers. Laco weer een mooiere kroon en iets mooiere decoratie uurwerk. Stowa’s bandje authentieker En zo wordt het lijstje met pro/contra’s, vinkjes/ kruisjes als maar langer en komt er geen uitsluitsel. Beiden nog niet daadwerkelijk in handen gehad. Maakt het er ook niet gemakkelijker op. Goede raad is altijd welkom.

4 likes

Stel, je hebt ze alle drie, je huis staat in brand, welke van de drie zou je dan redden?
Dat is dan degene die je zou moeten nemen.

Gezien de zorgvuldigheid en jouw voorwerk kan ik je maar 1 tip geven: zelf vasthouden, voelen en passen. Dan weet je het waarschijnlijk meteen.

2 likes

Ik ben iig zéér positief verrast door de Stowa :ok_hand:t2:

8 likes

Bandjes zijn als de wielen op een auto, vervangbaar en uitwisselbaar. Het zou nooit de doorslaggevende factor mogen zijn bij een keuze

2 likes

Maar het originele Stowa bandje (zowel bruin als zwart) is wel heul fijn :ok_hand:t2: :sweat_smile: echt onbegrijpelijk dat ze dat voor €29 op de markt kunnen brengen :thinking:

Hoewel ik je gedegen onderzoek niet in twijfel wil trekken, waardoor ontbreekt de Archimede Pilot in je shortlist?

Ikzelf heb een bronzen Dekla, en ben zeer te spreken over de kwaliteit en hun service (horloge is nu bij hen voor herstelling na een ongelukje)

1 like

De duurste?

Dacht ik ook meteen.

war dacht je van een tourby …

1 like

Koop een Fortis! :grin:

9 likes

Bij Stowa kun je kiezen of je het logo wel/niet op de wijzerplaat wil hebben. Zonder tekst vind ik hem zelf veel mooier.

Flieger-zweifel is een ding maar wat je zéker niet wil is Flieger-schaamte!

Dekla is top qua service en customiseerbaarheid. Als je wat andere wensen hebt, kan je het gewoon vragen en dan doen ze dat wellicht voor je. Zelf heb ik een Dekla Turbulenz.

De archimede heb ik zelf ook gehad (39mm). Die jongens weten heus hoe ze en zeer mooie degelijke kast moeten maken. Ik vond hem te klein voor me.

De Laco’s vind ik ook mooi. Althans de “echte”, die goedkopere miyota 8000-modelletjes van ze vind ik er wat goedkoop uitzien.

1 like

Fortis, wat @Subonno zegt :wink:

Bluemonday

4 likes

Niet perse, hopelijk is het degene die je echt pakt

1 like

Wil graag een selitta of eta uurwerk in elaboré of Top grade

ETA, voor €745 :ok_hand:t2::wink:

@bartman

Archimede 39

Dun, lug to lug 45, nieuw met opties zonder logo/ naam, datum blauwe of zwarte wijzers.

2 likes

Zeker ook mooi. Wat ik niet van de website begrijp is of de 39 incl. de geblauwde wijzers is. Bijbetaling voor heat blued hands is fors.