Flieger

Hallo ik ben johan en sinds gisteren lid van dit leuke forum
Gisteren lag op eens de secondenwijzer van mij TW op de wijzerplaat
Dus op zoek naar een nieuwe
Een beetje gezocht en gegoogeld en tot de ontdekking gekomen dat die TW Steel horloges een stuk duurder zijn geworden sinds ik de mijne had gekocht een jaar of drie geleden
Ik kwam op dit forum terecht en heb al een leuk horloge gekocht een Laco flieger
Ik denk goed voor dagelijks gebruik.
Maar verder gezocht en kwam de Stowa flieger tegen zonder logo
En die is mooooooooi
Mijn eigenlijke vraag hoe is de kwaliteit van de Stowa’s en welke uit voering van de Flieger zou jij kopen?

Neem ook eens hier een kijkje: http://www.steinhartwatches.de/index.php?id=67&Sel_ID=18

Zeker de moeite waard!

Welkom Johan,

Vervelend om te horen van je TW, de meeste horlogemakers zullen waarschijnlijk vrij eenvoudig je secondewijzer weer vast kunnen zetten. Maargoed, alle excuses om een nieuw horloge te kopen zijn hier geoorloofd :slight_smile:

Wat ik zelf altijd interessant vind bij de aanschaf van een horloge is de historische achtergrond van het model. Tijdens mijn eigen zoektocht naar een flieger een tijd terug heb ik o.a. de informatie op de website in de volgende link gelezen http://www.qahill.com/tz/b-uhr/b-uhr.html Ik denk dat dit er de reden van is dat voor veel liefhebbers een flieger een centrale secondewijzer moet zijn en en handopwindbaar (zakhorloge)uurwerk.

Voor mezelf is het er nooit van gekomen en ik heb uiteindelijk een Poljot Aeronavigator gekocht om toch de honger een beetje te stillen :slight_smile: Helaas een decentrale secondewijzer maar wel een uurwerk dat ook voor zakhorloges gebruikt word/werd en voor mijn gevoel toch een tikje echter dan een Chinese. Oh en ik hield een hoooooop geld over :slight_smile:

Dit horloge heb ik immers trwns weer verkocht.

Succes iig bij je zoektocht, Laco is trouwens zeker een goed uitgangspunt mi!

Groeten,

Stefan

Kijk inderdaad ook even bij steinhart. Ik heb er 4 en ben zeer tevreden.
Probeer er ook achter te komen welke maat het beste bij je past(laco 42mm, stowa 40-41, steinhart 44-47mm)
Ik denk dat je bij alle drie merken niet snel de fout in kunt gaan.
Archimede heeft ook leuke en betaalbare modellen. Succes met je zoektocht.

Alvast bedankt voor alle informatie
Alleen als jullie nu allemaal andere horloges voorstellen word de keus nog moeilijker

Dat wel,en naarmate je langer op dit forum blijft komen er vanzelf allemaal andere horloges:D
Het virus slaat toe!
Sterkte,en welkom.

gr Ron

Johanr Schreef:

Alvast bedankt voor alle informatie
Alleen als jullie nu allemaal andere horloges
voorstellen word de keus nog moeilijker

Ik wilde eerst ook de stowa flieger no logo kopen, dat was voordat ik wist dat Steinhart bestond. Van een vriendelijk forumlid mijn eerste Steinhart 44mm overgenomen en ik heb geen spijt. Daarna zijn er nog 3 gekomen.
Er is helemaal niets mis met Stowa, maar Steinhart is een stukje voordeliger met een geweldige service.
Vandaar dat oa ik dit merk ook nog even in de strijd gooi, omdat ik Het Günther Steinhart van harte gun een wellicht nieuwe klant te begroeten.

Mijn ervaring met Stowa is tot nu toe meer dan prima!. Hier even een link
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,131954,132122#msg-132122
naar een eerder topic met dezelfde soort vraag waar ik een kort revieuw’tje met foto’s heb geplaats. Zoals te zien heb ik de Stowa Airman Automatic zonder datum, met stowa op de wijzerplaat en met een gewone kroon. Als ik nog een keer zou moeten kiezen zou ik weer heel lang twijfelen tussen deze en het model zonder logo en met union-crown.

Overigens is het horloge (zoals verderop in het bovengenoemde topic te lezen is
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,131954,132501#msg-132501
) ook al een keer stuk gegaan, de kroon is er toen afgebroken maar dat is allemaal onder garantie (!) gerepareerd! Kortom, niet alleen het horloge is goed, de service is ook prima! :smiley:

Succes met het kiezen!

JW

Welkom op dit forum en succes met de keuze.
Met de merken die langsgekomen zijn kan je niet stuk!