Fliegeruhr: wat vinden jullie van deze?

Die Sinn is inderdaad prachtig, maar wel weer een wat andere stijl.

Die blauwe IWC wedijvert in mijn hoofd met de zwarte.

1 like

Door scrollen is een kunst. :grinning: Sorry.

Maar het kan niet vaak genoeg gepromoot worden, das existieren der deutschen Uhrenindustrie.

Vooral de Stowa is erg mooi. IWC nog mooier, maar natuurlijk ook vies duur.

Nu denk ik dat het hier wellicht op wat weerstand zou stuiten, maar ik ben een groot fan van de Archimede 42mm Brons Flieger, no logo, baumuster A. Die is ook in 39mm te krijgen, dus een heel fatsoenlijke polsmaat.

Maar het allermooiste aan die Fliegers van Archimede is dat ze zo lekker plat en discreet zijn. 9.9mm is niet ultra thin, maar wel een verademing met al het 13mm+ geweld in de wereld.

De ontdekking van de laatste tijd op dit forum, mooi en niet over priced

1 like

maar wat is het nou…of is dat geheim?

Geckota K1 L08, niks geheim en gewoon hier op het forum te koop…:+1:

Heb jij dat ding nu niet te koop staa… eh… wacht. :slight_smile:

Het enige wat ik me afvraag is waarom die dingen 13mm dik moeten zijn. Laco, Geckota, Ventus en hele drossen anderen bezondigen zich aan Fliegers die dik zijn. Terwijl het toch een compleet standaad dreizeiger uurwerkje kan zijn, vaak zonder datum. Dat moet toch in een 11.5mm kast te proppen zjin?

Stowa doet dat beter met 10.2mm. No offense.

1 like

Tom, ik vraag mij nog wel af wat een Flieger echt gaat toevoegen aan je collectie.

Je hebt al een Speedy en een Explorer. Allebei zozeer goed afleesbaar en comfortabel (mooi formaat).

In elk geval geen zwarte wijzerplaat erbij zou ik zeggen …

1 like

Dat is een erg goede vraag wel. Ik krijg wellicht wat over me heen, maar ik denk er (soms, heel voorzichtig) over om de Speedy dan weg te doen (zoekt dekking). Ik vind die soms toch net een tikkie groot. Maar ik ben er nog niet van overtuigd. De Explorer is inderdaad een goed afleesbaar ding. Ik vind hem icm zo’n IWC bijvoorbeeld wel kunnen.

1 like

In ieder geval vele malen mooier dan de Oris!

De Speedy heeft als voordeel dat 'ie niet te hoog en niet topzwaar is. Vergelijk dat maar eens met een IWC pilot chrono.

De IWC Mark xviii heeft trouwens veel langere lugs dan de Speedy, ik heb die op een luchthaven een keer naast elkaar gelegd. 40mm vs 42mm vertelt niet het hele verhaal. De Mark is wel platter.

Maar ach, die Speedy koop je zo weer terug als je spijt krijgt :joy::wink:

Dat zou voor de 4e keer zijn…

39mm
Eenvoud
NIET 12+ MM dik

Simpel:

Precista Speedbird PRS-22

3 likes

Nu ben ik een groot fan van de Speedy er uit, en eerlijk gezegd vind ik de IWC wel aardig, althans de Petit Prince edities:

Evengoed zie ik de toegevoegde waarde ten opzichte van de Stowa niet goed. Ik ben zelfs geneigd om de Stowa Blue Limited mooier te vinden omwille van de kroon, wijzers en datum-plaatsing:

Alleen, ja, vind 'm maar eens.

4 likes

Als je vraagt wat ‘men’ van een bepaald horloge vind krijg je ook altijd ongevraagd veel alternatieven aangedragen. Met de kritiek in het achterhoofd ben ik eens beter gaan kijken…

Antwoord op je vraag: ik vind 'm wel zeer geslaagd. De kast, knop en lugs zijn goed op elkaar afgestemd. Prestaties van de lumen zullen vast oke zijn. En zoals je al zij is 40mm een mooie maat imo. Ben benieuwd wat je gaat doen

1 like

Ben niet gek van het horloge; de hoes daarentegen is erg mooi.

Niet mijn smaak, ben meer van de WW II flieger stijl.

Voor Tom … :wink:

2 likes

Dank je!

Ik ben echter meer van de ‘time only’ vliegers.