Flipper it forward (1e Fiffer: Seiko Turtle)

Inmiddels op wit nato, en op leder gehad.
Die lume, zelfs overdag super.

6 likes

Even geen update, nu wel maar zonder fotos.
4g en normaal WiFi geen begrip hier.

Uitstappen naar bouillon BE, Luxemburg stad LU, Nancy FR en Saarburg DE gehad.

Fotos volgen indien goed bereik, tot nadere hoogte.
(Horloge niet van de pols geweest sinds ontvangst, bevalt top!)

2 likes

Ik zou graag nog eens meedoen! Deze is altijd in mijn hoofd blijven spoken, misschien toch maar eens aanschaffen! @PascalRobin, laat je weten als je weer terug bent? Overigens, zijn de regels ondertussen aangepast mbt hoe lang je het horloge mag houden?

Marnixmoed
2.Thehaguedragon
3.H_J_R_
4.Vintage4all
5.Igor
6.NickW
7.RobertW
8.Koekoek
9.ArjanV
10.Marxje
11.Bouke
12.anon32526882OV
13.Logie
14.25tien
15.Dpvh
16.PLP
17.Cannide
18.Thijsie
19.Thieuke
20.StefanKetelaars
21.Dino
22.Firly
23.Logixa
24.Dins1
25.Ruudvv
26.Marijnr
27.ThomThom
28.Whyking
29.Watch-This
30.Dutchmanpeet
31.RBK
32.Bouke
33.Selie
34.SA83
35.Teunnes
36.Richz1986
37.Stijn306
38.Leim
39.Spierbundel
40.Jaroen
41.Galf
42.Eddio
43.Wilfox
44.Phoenix.bas
45.Chlorophyl
46.Cdg
47.SjoerdKurstjens
48.SeikoFrank
49.Baars
50.Jarl
51.Joostvv2
52.Goku13
53.Daiderik
54.Jeranimo
55.Zipflip
56.Leszek
57.CitizIrv
58.CT_RS
59.Malus65
60.Jhanair
61.MaartenE
62.Chillekasper
63.GiveMeYourDough
64.pasd
65.PapaBeer
66.Stratos
67.Jeroenx87
68.ILoveWatches
69.denvro
70.Sebastiaan95
71.Mpaj
72.Edelweiss
73.MT043
74.Ruud2009
75.Ari
76. Eventive
77.AGTon
78.3xtr3m3
79.Marck
80.Timo9
81.Patrick_PJA
82.Svenn
83. Joey
84. Tegendraads
85. Beagle
86.PDB
87. Rebunted
88. Winne472
89. Lizzard
90. Stege
91. JayJayVo
92. Owengraven
93. McKenzy
94. Bakerwet
95. Mipnick
96. Josjos
97. PDB.
98. Bottero
99. SA83
100. MartijnNieuw
101. Dwarrel
102. Flex
103. Bartholomew
104. JayJayVo
105. fat_elvis
106. Nash
107. Roland1982
108. LastGentlemen
109. Laurentiuss
110. Engel
111. Martijn82
112. JSW16
113. ElderRuwy
114. Piede
115. Rik
116. Gipie
117. Sprezzatura
118. Leszek
119. P137RO
120. Logan
121. LastGentlemen
122. Batossai
123. Hans1234
124. iStaal :point_left:
125. Calm007
126. Sorcees
127. Phodebimo
128 . PetraO
129. Dinkel
130. wvergers
131. RobinJ
132. SBeuk
133. PascalRobin
134. PDB

3 likes

Yes inmiddels alweer een poos terug! Ligt hier nog veilig.
Dacht al wanneer zou iemand anders dit mooie stuk wensen te proberen.

Inmiddels zo druk, dat ik hier geen foto’s heb gedeeld maar dat komt nog!
PDB, stuur je me de gegevens door? Ik zal hem zaterdagochtend wel kunnen posten voor je.

Fijne groet!

2 likes

Vergissing

In principe nog steeds de 2 weken. Maar als je em iets langer mee op vakantie meeneemt, is dat wat mij betreft geen probleem. Vooral om dat wachtrij nu zo kort is.

Veel plezier alvast ermee!

1 like

Welke wachtrij? :slight_smile:

Ik zal proberen aardig wat foto’s to plaatsen! Even weer wat interesse opwekken.

2 likes

Houfels, Luxemburg.

Bouillon, België.

Luxemburg stad.

saarburg, Duitsland

De beloofde foto’s! Stom nooit een wristshot genomen in Nancy…
Het mooie werk mijn werk is dat ik overal heen ga met regelmaat, soms te onverwachts wat de nodige hectiek meebrengt. Maar vaak is het 3 uur werken op een dag, en de overige tijd lekker volbrengen als toerist. Dat brengt dat de Seiko dus weer op een aantal diverse plekken is geweest, in die tijd heb ik mijzelf ook aan het stuk verbonden.

Hij draagt fijn, is groter dan al mijn andere horloges maar toch voor mijn zeer fijn te noemen polsen goed te dragen. Kwalitatief puik, ik zie stuks al rond de 250,- op het internet rondgaan en echt geen geld te noemen wat je ervoor terug krijgt.

De seiko Turlte is een van mijn volgende horloges, nu rustig kijken wat er te vinden valt.
Mijn doel is altijd om horloges dusdanig goedkoop te vinden, dat ik er nooit aan afschrijf.
Lukt dat altijd? Nee maar het is ook hobby wat iets mag kosten toch?

Fijne zondag iedereen! En bedankt voor het bruikleen.
@PDB krijgt hem vandaag toegestuurd en alvast heel veel plezier ermee.

12 likes

van*

2 likes

Ondertussen is deze turtle hier natuurlijk goed aangekomen. Wat een ding blijft het toch! 44mm en toch draagt het gewoon goed op mijn relatief kleine pols. Wel moet ik erbij zeggen dat het erg afhangt van wat voor bandje eraan zit. Voor mij moet dat echt een rubber bandje zijn, en dan het liefst eentje die net wat wijder is, voordat deze tussen de lugs verdwijnt.

Ik draag hem dan ook nu de hele week al op een oude SKX band (ook omdat er geen rubberen banden meer bij zitten), en dat staat erg goed!

Iets wat mij ook altijd opvalt is het glaasje. Iedereen wil altijd saffier, maar al met al heeft dat glaasje veel minder reflectie dan de meeste saffier glaasjes.

8 likes

Dit vind ik dus echt schandalig!

Iemand stelt geheel belangeloos een horloge ter beschikking en anderen doen daar ook belangeloos bandjes bij. Er zijn zeker twee rubberen banden weg waaronder de originele!

Ik hoop (tegen beter weten in) echt dat deze nog een keer boven tafel komt. Dit is ook de reden dat gevraagd wordt bij aankomst een overzichtsfoto te maken van alle bandjes.

6 likes

Oh ja, dat is ook zo! Ik zal daar nog even een foto van maken.

Tja, dat is zeker erg jammer natuurlijk! Toen ik hem eerder heb gehad zat er ook maar 1 rubberen band bij echter (maar dat is nig altijd meer dan 1 :slight_smile:.

Er zitten overigens wel een groot aantal natos bij, en een aantal zware boeken :slight_smile: :sweat_smile:.

2 likes

In december zat er nog wel een rubber strap bij. Misschien is dit bandje gesneuveld na intensief gebruik, maar dan nog… de tofste fiffer!

1 like

Veel draagplezier gewenst PDB!

Zover ik me kan heugen vond ik ook geen rubberen banden, ik zal voor alle zekerheid nog een dubbele check door het huis doen. Niet dat er ergens een doosje vergeten is… Maar zoals ik zei ik herinner me niet dat er iets bij zat.

Als er iets gesneuveld is door slijtage zal de gene het vast wel willen melden toch? Streep je alweer 1tje af.

2 likes

Inderdaad, als er eentje gewoon versleten/gesneuveld is, is dat gewoon jammer, maar hoort erbij imho.

Alleen wel fijn om t even te vermelden. En idd, zo n overzichtsfoto zou wel fijn zijn als iedereen dat doet.

2 likes

Leuk initiatief!

1 like

Voel je vrij om mee te doen/em uit te proberen :slight_smile:

Leuk concept!

1 like

Thx. Als je t leuk vind kun je ook meedoen en em eens uitproberen.

Leuk dat je het voorstelt!
Ben zelf niet zo aan de divers dus ik laat deze liever gaan naar iemand die het kan apprecieren :slight_smile:

1 like