Flipper it forward (1e Fiffer: Seiko Turtle)

Wat een mooi initiatief! Als ik als “nieuw” lid ook op de lijst mag zou ik dat tof vinden!

Lijkt me leuk om zo een Seiko te leren kennen, en meteen eens de verschillende bandjes te ervaren.

1 like

Als je plechtig belooft weer zuinig op te zijn en em niet op Marktplaats ofzo verpatst, mag je wat mij jezelf op de lijst zetten.

Kopieer de complete lijst en zet je naam onder op, wanneer je aan de beurt bent krijg je een pb van je voorganger.

3 likes

Deze mag naar @Geuzzz

Het turtle virus heeft me gebeten. Eigenlijk sinds deze op bezoek is kon ik aan niets anders denken dan er zelf een aan te schaffen.

Maar hoe kan dit? 45mm is een maat die ik nooit zou aanschaffen. Ik vind dat voor een pilot al groot, laat staan voor een duiker. Seiko is erg goed in het laten passen op de pols.🪄

Ik had heel veel plannen met deze schildpad.
Bijvoorbeeld om deze tijdens het werk meenemen op reis.
Zo stonden er 2 trips naar Engeland en een trip naar Copenhagen gepland, en ook wilde ik deze mee op vakantie nemen.
Helaas ben ik een aantal weken ziek geweest door een bacterie die ik waarschijnlijk heb opgelopen op een discutabel hoofdkussen ergens in een hotelletje in Malgrat de Mar.
Daardoor heb ik helaas wat reizen van het werk terug gegeven aan mijn planning.
Zo kon ik wat dichter bij huis werken, voor het geval ik weer zware koorst zou krijgen.

Hij mocht tijdens het werk wel ondermeer mee naar het voetbal, waar ik wat supporters uit Nijmegen heen moest brengen.

De antibiotica is inmiddels uitgewerkt en ik voel me weer fit. Nu is het de vraag of de bacterie niet nogmaals terugkomt, zoals de vorige keer.

Maar de antibiotica hielp dus niet tegen het schildpadden virus.
Eigenlijk sinds ik hem omdeed wist ik dat ik er een wilde hebben.

En omdat ik al zoveel zwart uitgevoerde seiko duikers heb, vond ik het wel leuker om voor de 779 te gaan met de rood / blauwe bezel.
De horloges zijn verder identiek, dus als ik er een keer een zwarte bezel bij zoek dan heb ik 2 horloges in één.:sunglasses:

Op vakantie neem ik oa mijn eigen turtle mee en omdat ik maar een beperkt aantal horloges mee wil nemen is er geen plek voor de 777.

Ik kreeg mijn turtle geleverd op een seiko rubber die niet oorspronkelijk bij dit horloge geleverd werd. En daar ik er een oem band heb bij gekocht, zal ik de andere rubberen band toevoegen aan het pakket, zodat er in ieder geval weer een seiko rubber bij zit.

De blauw rode rubberen band die er bij zit, zit trouwens ook erg comfortabel. Tipje voor volgende tijdelijke bezitters.

Toch ben ik meer van de nato’s en heb hem eigenlijk verder non stop op een grijze nato van cns gedragen.
Ook deze nato zal ik meesturen omdat er nog geen grijze nato in het pakket zat. :sunglasses:


Leuk detail!

Toen ik het horloge een paar dagen had gedragen merkte ik wel dat hij flink negatief loopt. Hij verloor meer dan anderhalve minuut per dag.

En toen ik deze op de timegrapher had werd mijn vermoeden bevestigd.

Ik heb deze even afgeregeld naar een acceptabele beat error en naar een + 5-10 s p/d.

Verder denk ik wel dat deze binnen niet al te veel tijd een servicebeurt kan gebruiken.
Ik weet dat er op het forum wat mensen zijn die dit kunnen, dus bij deze de oproep om jezelf even aan de lijst toe te voegen, en deze een keer te inspecteren met de ‘pay it forward’ gedachte, wat verse pakkingen e.d. zal gewaardeerd worden.

Verder kreeg ik geen beweging in de bezel. Na flink wat stof te hebben verwijderd met wat pegwood, draaide hij weer als vanouds.

Ik denk persoonlijk dat deze classic die afstamt van de 6309 nog jaren lang geliefd zal blijven binnen dit forum. En ik hoop dat de lijst alleen maar langer gaat worden voor deze legende. (Als je het hele topic terug leest, heeft dit horloge al ontzettend veel meegemaakt)

Deze fiffer heeft inmiddels ook al aardig wat mensen geld uit laten geven en ook ik heb dit virus niet kunnen stoppen.

Hij is wel weer gedesinfecteerd voor je Geuzzz

@marnixmoed wat een toffe mogelijkheid heb je ons gegeven al sinds Oktober 2016. Moet je kijken … 7 jaar later gaat deze nog steeds rond binnen het forum.

12 likes

Bedankt voor de kans een turtle te proberen. Afgelopen week de turtle gedragen, maar gewoon gewerkt en nog weinig fotowaardigs meegemaakt.

Hij bevalt goed, dus misschien moet er maar een komen. Mijn probleem is nu vooral dat ik vind dat ik al veel duikers heb, dus dan zal er een uit moeten. Dat is nog niet zo makkelijk.

Ik ben de laatste op de lijst. Dus ik wacht nog even of er een nieuwe aanmelding bij komt.
Anders gaat hij terug.

Dit zit er nu in de doos (buiten de literatuur):

Welke duiker zou er moeten wijken voor een turtle?

6 likes

Ik heb hem ooit als nummer 94 zijnde meegegeven om iemand blij te maken. Inmiddels al een Fiffer opzich met meer dan 40 adresjes… maar 0 draagtijd.

2 likes

Hij past ook net niet om de pols :stuck_out_tongue:

@Lampenkap90 wilde deze toch ook proberen. Kopieer eventjes de lijst en voeg jezelf er even aan toe. En neem dan even contact op met Geuzzz via PB

Dan kan deze weer verder reizen.

Geen. Ik denk dat ze prima naast elkaar kunnen leven. Ze hebben allemaal een andere vibe.

2 likes

Eens. Persoonlijk heeft de skx007 nooit fijn om mn pols gezeten, dus als ik moest kiezen, dan zie t haasje zijn. Maar ie je wel lekker zit is t wel n klassieker intussen.

1 like

De skx zit heerlijk bij mij. En recent een nieuw uurwerk en saffier, dus die blijft voorlopig wel.

Ben het met jullie eens dat de turtle niet heel erg overlapt met de anderen. Ik ga rustig op zoek, maar wel in een leuk kleurtje.

1 like

Groen past wel bij n turtle :turtle:
:wink:

Maar ze hebben idd n hele hoop leuke kleuren. En vergeet de nieuwe serie niet met keramische lunette.

Nog maar een poging. De Turtle staat ingepakt in kast voor een volgende aanmelding!
Leuke mannier om deze klassieker te proberen.

1 like

Ik ervaar momenteel mijn eerste fiffer:

Dit smaakt natuurlijk naar meer, en ik zou deze Turtle dan ook graag eens ervaren! Aangezien ik sinds gisteren dus de Heimdallr om de pols heb en mijn eigen horloges zo nu en dan ook nog wat aandacht willen, zou ik deze Turtle idealiter pas over een paar weken ontvangen. Misschien dient zich in de tussentijd nog een andere gegadigde aan?

Ik ben in ieder geval zo vrij geweest mijzelf aan de (behoorlijk lange) lijst toe te voegen om @Geuzzz na bijna een half jaar eens te ontlasten.

1.Marnixmoed
2.Thehaguedragon
3.H_J_R_
4.Vintage4all
5.Igor
6.NickW
7.RobertW
8.Koekoek
9.ArjanV
10.Marxje
11.Bouke
12.anon32526882OV
13.Logie
14.25tien
15.Dpvh
16.PLP
17.Cannide
18.Thijsie
19.Thieuke
20.StefanKetelaars
21.Dino
22.Firly
23.Logixa
24.Dins1
25.Ruudvv
26.Marijnr
27.ThomThom
28.Whyking
29.Watch-This
30.Dutchmanpeet
31.RBK
32.Bouke
33.Selie
34.SA83
35.Teunnes
36.Richz1986
37.Stijn306
38.Leim
39.Spierbundel
40.Jaroen
41.Galf
42.Eddio
43.Wilfox
44.Phoenix.bas
45.Chlorophyl
46.Cdg
47.SjoerdKurstjens
48.SeikoFrank
49.Baars
50.Jarl
51.Joostvv2
52.Goku13
53.Daiderik
54.Jeranimo
55.Zipflip
56.Leszek
57.CitizIrv
58.CT_RS
59.Malus65
60.Jhanair
61.MaartenE
62.Chillekasper
63.GiveMeYourDough
64.pasd
65.PapaBeer
66.Stratos
67.Jeroenx87
68.ILoveWatches
69.denvro
70.Sebastiaan95
71.Mpaj
72.Edelweiss
73.MT043
74.Ruud2009
75.Ari
76. Eventive
77.AGTon
78.3xtr3m3
79.Marck
80.Timo9
81.Patrick_PJA
82.Svenn
83. Joey
84. Tegendraads
85. Beagle
86.PDB
87. Rebunted
88. Winne472
89. Lizzard
90. Stege
91. JayJayVo
92. Owengraven
93. McKenzy
94. Bakerwet
95. Mipnick
96. Josjos
97. PDB.
98. Bottero
99. SA83
100. MartijnNieuw
101. Dwarrel
102. Flex
103. Bartholomew
104. JayJayVo
105. fat_elvis
106. Nash
107. Roland1982
108. LastGentlemen
109. Laurentiuss
110. Engel
111. Martijn82
112. JSW16
113. ElderRuwy
114. Piede
115. Rik
116. Gipie
117. Sprezzatura
118. Leszek
119. P137RO
120. Logan
121. LastGentlemen
122. Batossai
123. Hans1234
124. iStaal
125. Calm007
126. Sorcees
127. Phodebimo
128 . PetraO
129. Dinkel
130. wvergers
131. RobinJ
132. SBeuk
133. PascalRobin
134. PDB
135. Logan
136. xfactory
137. Watchout4thebus
138. Geuzzz :point_left:
139. Toine8

2 likes

Top. Dan wachten we nog even af. Geef maar een seintje als hij jou kant op moet.

1 like