Charmant, zo’n roze band.
Ik krijg echter in geen mogelijkheid de normale stalen band erop. Alle springbars schieten gewoon door de drilled lugs been. De springbars van de Arnie band passen wel, maar niet met de stalen band…
Je hebt Fat Bars nodig. Zitten die er niet bij? In de rubberen banden misschien?
Die in de Seiko Arnie band zaten waren “fat” maar die passen niet door de endlinks
Is het de originele band @Mipnick? De originele band heeft spring bars van 2,5 naar 1,1 nodig, sommige after market banden gebruiken spring bars met een smallere body (2,0) maar wel 1,1 mm tips. Als de tip te smal is schiet 'ie door de lughole.
Die onderste endlinks krijg ik met geen mogelijkheid op de turtle.
Het is gelukt. Ik heb uiteindelijk maar de springbars van mijn Sea Urchin gepakt, bestel binnenkort wel nieuwe. Ik zal er een leeg zakje in doen om zo de goeie springbars te kunnen onderscheiden

Vreemd wel, dat ziet er wel uit als de originele band… Anyway, mooi dat het alsnog gelukt is
En ik maar denken dat het mijn lag:thinking:…
Goed om te lezen dat het pakketje goed is aangekomen. Slaap ik vanavond ook weer beter .
Had jij hier nu nieuwe springbar voor besteld? Welke moesten het nu zijn?
Nee ik heb mijn eigen springbars van een eigen Seiko afgehaald.
De originele springbars zijn 2.5/1.1 (fat), deze passen in de originele stalen en rubber banden. Er zijn ook after market spring bars met 1.2 mm tip, die schijnen minder te ‘klikken’ doordat de speling op de lughole kleiner is.
Fat springbars passen niet altijd. Voor sommige after market (stalen) banden heb je 2.0/1.1 (skinny fat) nodig. Als je generieke springbars met een smalle tip gebruikt, schieten deze door de lughole heen waardoor de band dan niet goed vast zit.
Hij is nu 2 weken in bezit, dus hij mag naar @Jos .
Wat een heerlijk horloge is de Seiko turtle zeg! Wellicht dat er in de toekomst wel turtle inzit voor mij😁
Dat ziet er stevig verpakt uit
had hem inderdaad lekker stevig ingepakt.
Flipper kwam een dag of twee geleden binnen. En inderdaad, liep wat rapjes…
Demagnetiseren deed nauwelijks wat, dus openen dan maar.
De vorige keer dattie dat onderging is de achterkant HEUL hard aangedraaid… ik heb theaterklemmen moeten gebruiken om er iets van beweging in te krijgen…
Maar na wat friemelen een niet verkeerde uitslag weten te bewerkstelligen…
Geen uitgedroogde pakkingen gevonden ofzo.
Hij kan er weer prima een tijdje tegenaan.