Ik heb 'm inmiddels gekeken. Erg interessant, bedankt voor de tip! Mijn schoonmoeder werkt voor een bedrijf wat ISO audits uitvoert. In tegenstelling tot wat Mark denkt, zie ik het zomaar gebeuren dat ze zoiets hebben moeten aanpassen om de ISO certificering voor dit model te kunnen behouden.
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd of dit betekent dat de SRP779, SRP773 en SRP775 wél discontinued zijn aangezien deze geen nieuw typenummer hebben gekregen.
Ook wel interessant om te zien dat de SRPE93 die Long Island Watch verkoopt ‘Made in Japan’ op de wijzerplaat heeft staan terwijl Mark expliciet zegt dat dit model voor de Noord Amerikaanse markt is. Bij de SRP77X stond er voor Noord Amerika ‘Movt Japan’ op de wijzerplaat en caseback. ‘Made in Japan’ staat volgens mij alleen op SRP77X modellen voor het midden Oosten (de SRP77X serie is niet onder dit typenummer uitgebracht in Japan zelf).
Het is ook niet zo dat nu alle SRPE93’s ‘Made in Japan’ hebben, degene die in Duitsland verkocht worden hebben net als de Europese SRP77X helemaal geen Japan op de wijzerplaat staan.
Ach, het is de vraag of dit überhaupt interessant is. Misschien ben ik er een beetje té diep ingedoken