Vandaag is de Turtle dichtbij zijn natuurlijke habitat geweest. Ik heb hem maar op het droge gelaten omdat het niet mijn horloge is en ik dus niet weet hoeveel ik op de waterdichtheid kan rekenen.
Eerste indruk was dat het een groot horloge is maar het past me toch goed.
Heel herkenbaar, toen ik zag dat de deksel gegraveerd was heb ik er maar vanaf gezien. Zwemmen durfde ik wel aan maar om hem mee onder water te nemen voelde toch niet helemaal lekker. Met de Duro had ik daar dan weer helemaal geen last van, maar die zit vol met olie.
Bij binnenkomst was de eerste indruk dat het een nogal lomp apparaat is. Na een dag dragen valt dat echter heel erg mee.
Het horloge draagt op staal erg fijn.
Een nato heb ik even geprobeerd maar dan vind ik de Turtle nogal topzwaar.
De stalen band ratelt flink zodat de Turtle al snel de bijnaam Emiel kreeg. In mijn nog korte periode als horloge-enthousiasteling lijkt dat wel een Seiko dingetje te zijn.
Naast de SKX lijkt het een wereld van verschil maar als je de lunettes vergelijkt dan is er maar weinig verschil in het formaat.
Het is geen horloge waar ik mijn SKX voor zou inruilen maar als ik een mooie Turtle tegen kom in een ocean uitvoering zonder zo’n verschrikkelijke datum pukkel dan is de kans groot dat mijn collectie weer uitgebreid gaat worden.
@marnixmoed nogmaals dank voor het mogelijk maken van deze fiffer!
@LastGentlemen morgen gaat de turtle op de post. Veel plezier met Emiel.
Pffff, daar moest ik even over nadenken was de beste man al bijna weer vergeten terwijl je een aantal jaren geleden echt niet om hem heen kon. Droeg hij z’n gouden Rolex niet over z’n manchet heen omdat hij het zonde vond om deze er onder te verstoppen?
En mede een reden voor Fiffer
Bij n juwelier bv zie je alleen even kort n horloge. Nu kun je t op je gemak 2 weken uitproberen hoe t horloge echt ervaart tijdens t dagelijks dragen.
De zuid Afrikaanse panterschildpad deze leeft normaal in subtropische en tropische gebieden maar wel op droge plaatsen. De habitat varieert: van bosranden en grasland tot halfwoestijn. De panterschildpad is te vinden vanaf zeeniveau tot een hoogte van maximaal zo’n 1500 meter.
Door de (inter)nationale handel in deze dieren die o.a. graag als huisdieren worden gehouden wordt staat de populatie van de panterschildpadden behoorlijk onder druk.
Maar gelukkig heeft deze panterschildpad zijn veilige onderkomen kunnen vinden in huize gentlemen te schoonhoven.
Misschien niet het tropische gebied wat hij gewend is. Maar met een gracht voor de deur mag hij zeker niet klagen.
Met enige zekerheid kan ik zeggen dat dit unieke schepsel nog niet eerder is vertoond, en nu vragen jullie je zeker af… hoe ziet deze panterschildpad er dan uit.