Flipper it Forward 2018 - Seagull 1963

Geen hele efficiënte 3 weken dus?

2 likes

Soms ben je er snel uit dat t niet je ding is. Grappig effect zou wel zijn geweest, dat na die 2 weken al je gewone horloges ineens groter lijken :laughing:
Althans, dat was mijn ervaring.

Voordeel is dat de rest niet zo lang hoeft te wachten.

Krijgen we anders turtle Fiffer taferelen. De turtle zwerft nog rond, terwijl het model al uit productie is :man_facepalming:

2 likes

2 :face_with_hand_over_mouth:

1 like

M probeert er stiekem voor hemzelf er 3 weken v te maken :upside_down_face:

2 likes

3? Je moet rustig opbouwen. Tegen de tijd dat ik aan de beurt ben zitten we op ruim een jaar :wink:

2 likes

De Fiffer is gister vertrokken naar @Goku13. Ik heb het horloge vanaf achttien maart haast onafgebroken gedragen en heb er een aantal lessen van geleerd.

  • Zoals ik verwachtte is een mechanische chronograaf erg leuk en voelt het gebruik ervan lekker aan. Je voelt echt dat je iets mechanisch in gang zet. Ik heb wel de behoefte aan een urenteller ervaren. ‘Zijn we nou maar veertig minuten uit rijden geweest? Of wel zeventig? Honderd??’ Dit wil ik eigenlijk af kunnen lezen in plaats van het te moeten beredeneren.
  • Ik heb meer pret van kleurrijke details dan ik had verwacht. Zeker met die glimmende blauwe wijzers heb ik lol gehad in de zon.
  • De wijzerplaat van dit horloge komt wat mij betreft niet tot zijn recht op de foto’s die ik ervan heb gezien. Op foto’s heeft de wijzerplaat mij nooit specifiek aangesproken. Wellicht zijn ze vaak geoptimaliseerd om de kleurrijke details in beeld te brengen? Soit, in het echt is de wijzerplaat prachtig. Zeker met die opgelegde indices. Ook hiermee heb ik in de zon veel lol gehad.
  • Hoewel natobandjes mij tegenstonden en nog altijd tegenstaan, vind ik de bonte verzameling van @Blauwbeer ook in het echt zeer geschikt voor dit horloge. Erg jammer dat hij er zelf niet van heeft kunnen genieten.
  • Ik heb in twee weken nog niet helemaal kunnen wennen aan het formaat van het horloge op mijn dikke ronde polsjes. Het viel me steeds opnieuw op dat het toch eigenlijk wel erg groot was. Niet aanstootgevend groot, maar wel groot. Ik denk dat mijn voorkeur nog altijd uitgaat naar een kleiner horloge, maar ik zou aan de 1963 best kunnen wennen (niet als het geen chronograaf was geweest). Ik vermoed dat de lengte van de pootjes er ook een rol in speelt.
  • Bandjes van 20 millimeter zijn voor mij niet comfortabel. De zijkanten drukken in mijn huid, of de band nou losjes zit of strak. Een smaller bandje zit gewoon strak op z’n plek en daar voel ik niets van. Dat zou gewenning kunnen zijn natuurlijk. Ik ben er nu eenmaal aan gewend dat ik horloges niet voel, en dat vind ik wel prettig zo. Daarom heb ik na twee dagen een bandje dat afloopt tot 15 millimeter of zo aan de Fiffer gedaan.

Ik wil je hartelijk danken voor deze leerzame en leuke ervaring, @marnixmoed.

Ik heb het horloge helaas laten vallen op de relatief zachte dubbele laag linoleum van mijn keukenvloer. Het functioneerde daarna nog volledig naar behoren en liep nog nauwkeurig, maar als er straks toch valschade blijkt te zijn, dan is dat gewoon waterschade en komt het voor rekening van @Chlorophyl mijn schuld.

4 likes

Thanks @W.E
Ik heb hem ondertussen omgedaan en op het eerste oog ziet het er goed uit en past ook goed om mijn pols.
Dit is mijn eerste chronograaf dus ben nog beetje zoekende hoe alles werkt.

En natuurlijk wat plaatjes


5 likes

Was alweer vergeten dat deze rond ging. Geduld, geduld, geduld…

1 like

7 likes

Hoi @marnixmoed,

Je kunt mij van de lijst halen. Ik heb geen interesse meer. Als ik ervoor ga, dan ga ik toch voor de ED-versie.

1 like

Wat is dat voor versie en waarin verschilt die van deze Seagull?

1 like

De Ellen DeGeneres editie?

1 like

Ik vermoed dat ie de versies bedoelt van Ed uit Hong Kong?
Die heeft ze o.a. met de vintage look met zwarte en zilveren wijzerplaat en t oude logo. In de allereerste post zie je 2 versies van Ed/Eddy.

De Fiffer heeft meer de retro Mao look met Rode ster enzo.

1 like

Zojuist voor je aangepast. Iedereen mag zichzelf erop zetten en eraf halen.

Jammer dat je niet meer mee doet, maar de Fiffer geeft imho best n goed beeld vd versies v Eddy.

Marnixmoed

Thijssie

Pat486

Spierbundel

Jaroen

Phoenixm.bas

RBK

Galf

Thieuke

Eddio

S_Augustinus

koekoek

wil fox

Logixa

NielsV

Berend

Regenboog

Fate_Amenable_To_Change

Brinkmeister

Chlorophyl

Blauwbeer

Sjoerd_K

Enlil

Wannawatch

Stratos

Spooler

TheWatchDude

Jarl

W.E

Goku13 :point_left:

Mink

JPM

Chillekasper

CDG

GiveMeYourDough

Sebastiaan95

JeanLuc

ILoveWatches

Mpaj

The_Don

Drebin

Denvro

Poderoso

Yamverda

Nring

Watching4watches

Captainslow

In beide gevallen zijn het geen echte Seagulls. De fiffer hier is geïnspireerd op de echte Seagull 306, terwijl de twee ED63-versies van HKED uit HongKong exacte kopieën van twee Seagull 306 prototypen uit die tijd zijn. En daarvoor wordt hij alom voor geprezen. Daarnaast heeft hij ook nog zelf wat kleurvarianten daarop bedacht.

Ga voor zijn horloges naar: https://www.hkedwatches.com/

1 like

De fiffer is vandaag vertrokken naar @Chillekasper.

Na mij stond als eerstvolgende Mink en JPM op de lijst maar beiden gaven aan dat ze vergeten waren om zichzelf van de lijst te halen, dus zodoende is het nu onderweg naar @Chillekasper.

Dit was mijn eerste handopwinder en op zich vond ik het ook wel wat hebben.

De kleurrijke wijzers waren erg mooi alleen de beige(?), geelachtige(?) wijzerplaat deed het hem niet voor mij.

Al met al vind ik een mechanische horloge iets van ritueel hebben op deze op te winden.

@marnixmoed hartstikke bedankt voor het beschikbaar stellen van dit horloge

3 likes

Ik heb hem ontvangen. Pakketje lag twee dagen bij de piano, vandaag maar geopend. Kwam mijn vrouw langslopen en het eerste wat ze zei: “wat een gedrocht, waar komt dat ding vandaan”:rofl::rofl::rofl:

3 likes

Die verdient straf, en rap ook.
Tsssssssssss

2 likes

Ik vind dit moeilijk te geloven. Een gedrocht zou een monsterlijk iets moeten zijn en dat kan je hiervan echt niet zeggen. Van de meeste Invicta’s die wellicht aan haar blik voorbij zijn gekomen daarentegen wel. :man_shrugging:

Hoe dan ook, geniet er van. Het is een leuk ding!

En let op! Afdoen voordat je het zwembad in duikt. :joy:

Oh en, de 2 weken gaan in na ontvangst hè, niet na openen van de blije doos! :wink:

4 likes

Die is natuurlijk die schitterende Invicta’s gewend.

2 likes