Staat je goed!
Weer een leuke Fiffer! Nog nooit een Mido gehad, dus ik zet mij als 18e op de lijst.
1.SE93
2. Piede
3. Phoenix.bas
4. Plees
5. Kgigo
6.Coffeecup
7. xfactory
8. Jesús
9. Robin88
10. Kouco
11. wimm5
12. Rik
13. Phodebimos
14. Spierbundel
15. PDB
16. Vintage4all
17. Windhund
18.Martin84
De MIDO flipper is onderweg naar @Piede.
Ik had nog nooit een MIDO gedragen, dus ik ging er blanco in.
Het is een erg leuk horloge met een opvallende wijzerplaat. Het heeft een lekkere sunburst erop waardoor het blauw soms ook naar paars nijgt in de zon.
De wijzerplaat deed me een beetje denken aan de Seiko cocktail.
Tegenwoordig draag ik geen horloges boven de 40mm.
De Mido was 41,3mm dus het was even afwachten of het bij mij niet te groot om de pols zou worden.
Maar door de kortere lugs moet ik zeggen dat het prima kon.
Ik ben benieuwd of mensen nog gaan testen met bandjes die ze hebben. Ik denk dat je vele kanten wel op kunt gaan met blauw. Het huidige bandje was soepel en draagt prima, maar voelt toch wat “goedkoop” aan.
De kast is nog redelijk dun 10,1mm heb ik gelezen.
Er zit een powermatic 80 uurwerk in dus lekker veel gangreserve.
Ook een kijkglas aanwezig.
Je ziet niet heel veel, maar ik vind het toch altijd leuk als het erop zit.
@GMTplus1 Bedankt voor het beschikbaar stellen van de Mido. Ik hem hem met plezier gedragen!
ja hij is best groot, ook door de dunne bezel is er veel wijzerplaat, de korte lugs maken echter veel goed inderdaad. Voor mij is boven de 40 mm echter ook steeds meer een no go-area. Bedankt voor de start van de MIDO Fif!
Even een tussentijdse update. Ik heb de Mido een aantal keer omgehad. De eerste indruk is dat het een heel groot horloge is maar na wat polstijd klopt het horloge wel. Lekker dun en door de korte lugs heel draagbaar. Ik vind vooral de afwerking van de kast, wijzers en indices heel netjes en het saffierglas doet zijn werk goed.
De standaard leren band vind ik niet zo mooi. Ik snap dat nep alligator printje nooit. Ik heb een echte zwarte alligator erop gehad, wat mooier en luxer oogt. Nu op een blauw bandje gezet. De kleur matcht niet super maar het geeft een heel andere look
Deze blauwe band is een beetje gehavend maar ik doneer em aan de fiffer set
Top! dank je wel👍
Ik wil Rik @GMTplus1 bedanken voor het organiseren van deze fiffer actie!
Ik heb de Mido enkele keren met plezier gedragen en het is absoluut een prachtig horloge! Ik heb geen extra foto’s meer genomen maar de twee hierboven zeggen genoeg lijkt me. De Belluna zal het goed doen op meerdere soorten banden, dus ik ben benieuwd met hoeveel bandjes Rik uiteindelijk uitkomt
De Mido is inmiddels onderweg naar Bas
Graag gedaan! De vaart zit er al lekker in zo!
As we speak draag ik hem al de hele dag en dit is niet de eerste dag . Hij is groter dan in bij dit type horloge verwacht, desondanks draagt hij wel erg aangenaam. Mede ook dankzij Peter (@Piede) en zijn blauwe bandje. Past perfect in mijn ogen. Ben zeer onder de indruk van de wijzerplaat(ala Seiko cocktail achtig met sunburst), wijzers, dunne kast (plat, wel klein uurwerk en daardoor naar binnen staande datum) en indexen. Heb er niet met een loupe naar gekeken, maar schitteren prachtig. Ik denk dat hij mooier was geweest zonder datum. Wat ik ook een leuk detail vind, is dat de zijkant van de kast de vormen van een oyster perpetual kast heeft, misschien niet de polijst kwaliteit van de “Big R”, maar wel de look en feel.
Wel grappig de eerste keer dat ik de naam Mido hoorde moest ik toch denken aan de Egyptische voetballer
Maar wat ik dus niet wist en nu geleerd heb is de geschiedenis van MIDO, het is in 1918 opgericht door horlogemaker Georges Schaeren. De naam MIDO – komt van “yo mido” wat in het Spaans betekent “Ik meet” – wat een diepe betekenis is van het meten van de tijd. Vind ik geinig.
Deze actie vind ik geweldig omdat het me de kans biedt om kennis te maken met een stijl van horloges waar ik normaal niet snel voor zou kiezen. Om die reden zet ik mijn naam ook graag op deze lijst.
1.SE93
2. Piede
3. Phoenix.bas
4. Plees
5. Kgigo
6.Coffeecup
7. xfactory
8. Jesús
9. Robin88
10. Kouco
11. wimm5
12. Rik
13. Phodebimos
14. Spierbundel
15. PDB
16. Vintage4all
17. Windhund
18.Martin84
19.Watches4life
Net waar je interesse licht Bas
Vanmiddag de Belluna overgedragen gekregen. Was gezellig @Phoenix.bas
Toch leuker om zo een FIFfer overgedragen te krijgen ipv over de post. Enfin, dit is wat ik binnen kreeg:
En draagt het aan de pols:
Eerste indruk: groooot. Door de korte kastpoten draagt het echter niet zo groot.
Verdere eerste indruk: mooi uitgevoerd, schitterende wijzerplaat. Nu even lekker dragen
Hij draagt inderdaad kleiner door de korte lugs, enjoy!
Het genoegen was geheel wederzijds! Leuk idee Friso (@Plees ) om de overdracht zo te doen en veel plezier van de MIDO!
Vanmorgen een berichtje van @Plees ontvangen, de Mido komt mijn kant op!
Ben benieuwd hoe een dresswatch zal staan, aangezien ik alleen maar duikers draag. In het verre verleden wel een aantal dressy en sporty watches gehad en gedragen, maar ik vond ze eigenlijk altijd te netjes voor mijn kledingstijl.
Nu dus weer een nieuwe kans, ben benieuwd!
Altijd weer spannend! Ben benieuwd wat je ervan vindt!
Zo:
De Mido is onderweg naar KGIGO. Dank aan @GMTplus1 voor het beschikbaar stellen van deze pracht FIFfer
Ik heb ervan genoten. Toen de Belluna in de verkoop stond heb ik heftig getwijfeld, naar nu blijkt terecht. Want hoe mooi ook: hij is te groot Jammer! De uitstraling is er, de afwerking ook. Heerlijk om te dragen ook. Mooie gangreserve, dat zit ook snor. 3mm minder diameter zou perfect zijn vind ik. Enfin, gelukkig heb ik zelf nog wat moois om te dragen. Niet getreurd dus.
Afsluitend plaatje
Nog even een beetje reclame voor de actie van het jaar:
Leuk dat het blauwe STRPS bandje er nog steeds op zit