afgesloten: Flipper it Forward: MIDO Belluna Royal

no worries mate!

1 like

Kan het zijn dat Robin88 hier niet meer aanwezig is? Of misschien veranderd van gebruikersnaam…

Het is @Robin89 :wink:

1 like

@Robin89 zend je me eens een PB met je adresgegevens? Dan komt de fiffer asap naar je toe! :wink:

Voor de duidelijkheid de resterende route: Er is nog ruimte voor nieuwe deelnemers! :+1:

1. xfactory
  2. Robin89
  3. Kouco
  4. wimm5
  5. Rik
  6. Phodebimos
  7. Jesus
  8. Spierbundel
  9. PDB
  10. Vintage4all
  11. Windhund
  12. Martin84
  13. Watches4life

GMTplus1
2 likes

Ik denk dat het met het kopiëren door de persoon na mij niet goed gegaan is. Ik wil de MIDO graag doorspelen naar de volgende. Mooi horloge, maar bij nader inzien te groot voor mij pols :wink: Deze mag dus naar @Kouco

4 likes

@Kouco dus graag een PBtje van jou met jouw adresgegevens😉

1 like

Toch wel een leuk horloge zo, vooral de kleur lijkt mij echt mooi op de pols. Ik sluit mij graag aan bij deze sympathieke fiffer!

1.SE93
2. Piede
3. Phoenix.bas
4. Plees
5. Kgigo
6.Coffeecup
7. xfactory
9. Robin88
10. Kouco
11. wimm5
12. Rik
13. Phodebimos
8. Jesús
14. Spierbundel
15. PDB
16. Vintage4all
17. Windhund
18.Martin84
19.Watches4life
20. Boer96

xx. GMTplus1

3 likes

welkom!

Graag aanvullen op deze lijst:

1. xfactory
  2. Kouco
  3. wimm5
  4. Rik
  5. Phodebimos
  6. Jesus
  7. Spierbundel
  8. PDB
  9. Vintage4all
  10. Windhund
  11. Martin84
  12. Watches4life
  13. Boer96

xx. GMTplus1
1 like

Ooh heel tof, nog nooit een Mido van dichtbij gezien, dus dit is een kans waar ik mijn schoentje wel voor klaarzet.

1. xfactory :point_left:
  2. Kouco
  3. wimm5
  4. Rik
  5. Phodebimos
  6. Jesus
  7. Spierbundel
  8. PDB
  9. Vintage4all
  10. Windhund
  11. Martin84
  12. Watches4life
  13. Boer96
  14. OwenGraven

xx. GMTplus1
2 likes

Na twee weken met de Mido Belluna Royal om mijn pols kan ik zeggen: dit horloge mag gezien worden. Het is stijlvol, degelijk en een plezier om te dragen, al zijn er hier en daar ook wat kleine werkpunten. Mijn excuses dat dit verslag wat later is gepost dan gepland, maar door ziekte duurde het wat langer om alles netjes in een verslag te gieten.

Wat Valt Echt Op?
Het design van de Belluna Royal is wat je noemt veelzijdig. Het ziet er stijlvol genoeg uit om te dragen met een kostuum, maar ook bij een jeans en trui past het perfect. Daarnaast is het horloge verrassend licht, waardoor je soms vergeet dat je het aanhebt – een groot pluspunt voor dagelijks gebruik.

De gangreserve van 80 uur is ook een mooie troef. Zelfs als ik het horloge een paar dagen niet droeg, bleef het perfect lopen. Voor wie zoals ik graag eens afwisselt tussen horloges, is dat een echte meerwaarde.

Waar Zit Het Wat Minder?
Het saffierglas met antireflectielaag is mooi helder, maar het trekt wel snel vegen en vingerafdrukken aan. Ik moest regelmatig met een doekje aan de slag om het netjes te houden.

De kast, met zijn 42 mm, is redelijk groot. Voor mijn pols was dat net wat te veel, waardoor het horloge af en toe wat verschoof. Dat kan voor iemand met bredere polsen minder een probleem zijn, maar het stoorde me wel een beetje.

Waarom Je Dit Horloge Toch Wilt
Ondanks die kleine opmerkingen blijft de Mido Belluna Royal een prachtig uurwerk. Het zichtbare mechanisme aan de achterkant is indrukwekkend, en het design combineert klassiek en modern op een unieke manier. Het is een horloge dat jarenlang mee kan en dat altijd stijlvol blijft.

Mijn Dankwoord
Ik geef het bandje dat bij het horloge zit met plezier door, zodat anderen het zelf ook kunnen ervaren. Het draagcomfort en de uitstraling spreken echt voor zich.

Daarnaast wil @GMTplus1 die dit horloge ter beschikking stelde hartelijk bedanken. Het was een eer en een plezier om dit uurwerk te mogen testen, en ik waardeer de flexibiliteit gezien de vertraging van dit verslag enorm. @Kouco veel plezier met de fiffer. Je zult versteld staan!

Besluit
Een klassevol en betrouwbaar horloge met enkele kleine verbeterpuntjes. Voor wie houdt van Zwitsers vakmanschap en een veelzijdige stijl, is dit een echte aanrader.

15 likes

is deze ondertussen ook al weer ergens aangekomen? :thinking:

2 likes

Ik heb het vermoede bij mij, ik kom dinsdag thuis van me werk dan laat ik dit even weten👍.

2 likes

Zoals beloofd even een snelle update,

Overzichtje van het pakketje.

Veilig aangekomen, mijn excuses voor de matige foto’s het was al donker toen ik thuis kwam, ik zal bij dag iets beter foto’s maken.
Voor nu ga ik er even van genieten want ben aangenaam verrast!

10 likes

Ben ik bijna aan de beurt ?

1 like

bijna, nog een paar voor je

3 likes

Nou toevallig was ik bezig om mijn bevindingen te plaatsen.
Helaas @Jesus volgens mij zijn er nog een paar voor u, zoals @wimm5 als u mij even een berichtje doet met u gegevens dan komt de Mido zo snel mogelijk u kant op.

Als eerst natuurlijk @GMTplus1 bedankt voor deze mogelijkheid.
Persoonlijk vindt ik dit een van de leukste dingen van het forum om zo kennis te maken met een horloge.

Persoonlijke vindt ik dit horloge heel mooi in mekaar zitten en ook netje afgewerkt. voor mij is eigenlijk het enige min puntje het formaat, was ik maar gezegd met iets groter polsen.
Dat neemt niet weg ondanks het formaat dit horloge over het algemeen wel fijn draagt door de korte lug/lug verhouding.

De wijzerplaat hieronder te zien in natuurlijk prachtig maar eigenlijk niet goed te vangen op foto’s.
ook het doorkijk scherm achterop vindt ik altijd geinig.

Ook kwa banden is het leuk hij kan aardig wat hebben mijn voorkeur ging uit naar de blauwe lederen band. ik heb helaas weinig toe te voegen omdat 80% van mijn banden 18mm zijn.

Nogmaals Rick bedankt voor deze mogelijkheid, en wens de volgende fiferaars (is dit een woord?)
veel plezier hiermee!

11 likes

mooie fotoos en graag gedaan! :grinning:

2 likes

Top!
Ik stuur je een PB

1 like