Flipper it forward - the vintage edition

Beste Forumleden,

Met belangstelling heb ik de verschillende ‘flipper’-topics gevolgd en heb besloten om een vintage horloge uit mijn collectie te laten rouleren om HF-leden kennis te laten maken met een vintage handwinder uit het verre China - mijn DongFeng die ik in een ander topic al heb beschreven.

Aangezien er misschien niet zoveel animo voor zou kunnen zijn, is de draagtijd de gebruikelijke 2 weken.

Heb je interesse plak dan je naam in de genummerde lijst…

  • Je ontvangt het horloge kosteloos van je voorganger die de verzendkosten betaalt of je spreekt ergens af voor een mini-meet
  • Je houdt het horloge maximaal 1 week bij je voordat het naar de volgende gaat
  • Je neemt zelf contact op met het volgende logeeradres via PM
  • Het posten van een verslag(je) van je ervaringen is niet verplicht, maar wel leuk! Dat mag uiteraard hieronder.

Het horloge kan naar hartelust worden voorzien van andere bandjes, experimenteren is top! maar doe het met beleid;

  • Pas een beetje op met water, het is een vintage horloge en is niet waterdicht.

Problemen met het horloge dienen gelijk gemeld te worden. Het heeft net een complete service achter de rug, maar je weet maar nooit.

Droogt de interesse op dan komt het horloge weer bij mij terecht. @Serge2 blijf de rechtmatige eigenaar van het horloge en staat vrij om het horloge terug te trekken uit het initiatief.

Ik ben reuze benieuwd!

Mocht iemand na de flippertijd serieuze interesse hebben is een PB voldoende.
En nu de foto’s



16 likes

Er staat in een bulletpoint maximaal 1 week, maar dat zijn er dus twee.
In het HF zijn er verschillende topics over DongFeng te lezen.

2 likes

Leuk initiatief! Misschien nog fotootje van het uurwerk erbij?

2 likes

Foto van het uurwerk maak ik morgen. Goed idee!

1 like

Als deze fiffer van de grond komt; count me in!
De fiffer Butex was heel vermakelijk. Dit chineesje ziet er ook erg leuk uit.

  1. ElderRuwy :grin:
2 likes

En een foto van het binnenwerk.

2 likes

Trouwens, is het een idee dit topic onder “algemeen” te zetten? Ik snap dat het een vintage horloge betreft, maar dat was de Butex ook en die staat ook onder algemeen. Mogelijk dat er dan wat meer mensen en blik werpen en zich aanmelden.
Just saying. :slight_smile:

1 like

Done. Dank voor de tip.

1 like

Als deze fiffer van de grond komt; count me in!
De fiffer Butex was heel vermakelijk. Dit chineesje ziet er ook erg leuk uit.

Kom op mensen, naar 1 persoon is toch geen flipperen? Meld je maar aan hoor. Deze DongFeng kan je twee weken gratis uitproberen…

Wat achtergrond info… https://neobiao.com/product-category/watches/dongfeng/

  1. ElderRuwy :grin:
3 likes

Lol, heb er ook zo 1. Gedragen toen de Dong Feng de Volvo zeilrace won.

2 likes

Hij is hier gelandt! :grin: update volgt over een weekje.

2 likes

Kleine flitsupdate! :star2:

De DF zit nu op zijn 3e bandje en ik moet zeggen dat dit tot nog toe de beste combi is. Misschien wat sportief voor dit oude chineesje, maar wel heel comfortabel en leuke match qua kleur.

(Hoe die combi er dan uit ziet zien jullie uiteraard pas wanneer hij hier weer vertrekt. :grin: )

Maar wie is die volgende persoon? Meld je aan en probeer hem!

We want YOU! :facepunch:

3 likes

Mag dicht, geen interesse verder.

2 likes