Flippermaanden: het resultaat

Ik wel. Altijd de two liner, voor mij nog liever de BB’s met het ronde tekstje. Die smoelen veel harmonischer dan oorlog en vrede tussen de as en de zes.

Daarom zou ik bijna voorstellen vijfliner er uit en ETA BB met rode bezel er in. :slight_smile: :slight_smile: Dan heb je direct rood, groen, wit en zwart in de verzameling. Kleur is goed. :+1:

1 like

Dank. Ook voor je advies. De BB sla ik echter over.

De eerder genoemde horloges zijn voor mij, voor nu, de enigen die nog eens incoming zouden kunnen komen. Maar dan moet er eerst weer wat uit. En nu eerst ff rust.

Vandaag overigens een heerlijke dag gehad met mijn Hulk om de pols. Wat een mooi horloge is dat! En heerlijk ook, die 50 tinten groen…:wink:

Leuk verhaal! Ik heb zelf eerst twee keer een 2-liner gehad, daarna een blauwe in-house en nu sinds 2,5 jaar weer de 2-liner welke ik niet zo snel meer weg zou doen :grin:

Wat mij altijd opviel aan de nieuwe in-house Pelagos was het missen van de lume op de 3 positie, het dikkere deksel, het andere font op de bezel en de Lume pip die anders is en de lumeblokjes die meer zijn afgerond op de nieuwe Pelagos.

Dit heeft mij ervoor doen kiezen om toch de 2-liner opnieuw te kopen. Ik ben een fan van in-house calibers en zeker een met zoveel gang reserve, maar dat weegt niet op tegen de (in mijn ogen) esthetische ‘voordelen’.

Dus de groetjes van zijn broer:

2 likes

Ook een ‘Pelagos-ervaringsdeskundige’ dus? :wink:

Ik heb eerder de 2-liner en de LHD gehad. De 2-liner was voor mij tot nu toe het enige horloge waar ik achteraf spijt had van de verkoop. Nu teruggekocht en met mei 2020 op de pas (ook een fijne bijkomstigheid). De LHD ook echt mooi, maar na een korte periode was deze het toch net niet voor mij. Zelfde met Sub date zwart. Zeker wanneer je toen al keek naar de Hulk…

Voorlopig ga ik wisselen met beide Pelagossen: de een de kluis in, de ander om de pols. En later? Komt tijd komt raad. Ik wissel nogal eens, maar kan wel zeggen dat ik sowieso nu 2 blijvers (Pelagos en Hulk) in mijn bezit heb :+1:t2:

Hier lazen veel mensen overheen, ik kwam 'm de tweede keer pas tegen: Gecondoleeerd.

Mijn familie was in de voorgaande jaren al gedecimeerd, dus ik heb een idee bij hoe ontwrichtend zo iets kan zijn. Sterkte nog.

1 like

Haha, een beetje hetzelfde als wat ik ook heb gedaan. Naast de pelagos heb ik ook een 114060 submariner, dus wat dat betreft lijkt de ‘collectie’ op elkaar. En ook ik twijfel over een Hulk… Binnenkort komt er een Speedy bij om de honger te stillen!

Ik moet bekennen dat ik de Pelagos met meer plezier draag dan de Sub.

1 like

:wink::+1:t2:

Ach ja. De Sub en Pelagos zijn allebei high end duikers. Wel vind ik de Hulk heel anders dragen dan de Pelagos. Beide dragen erg fijn, waarbij de Hulk flink platter is en draagt tov de Pelagos (een flink blok titanium :muscle:t2:).

Heb nu met veel plezier de Pelagos om mijn pols, maar gister ook genoten van de Hulk. Kan eigenlijk ook niet mis.

De Speedy heb ik ook nog wel eens overwogen, maar nog nooit gehad. Wel eens en DSOTM bekeken en gepast bij S/C; ook erg mooi!

1 like

Ik heb de GSOTM, en deze draagt heel licht…een van mijn favo’s, maar jammer genoeg niet bestendig in het water…

1 like

:+1:t2: Dat laatste is idd zonde en een gemis.

Gave collectie. Veel ’ bekenden’ . De hulk hoef ik niets over te zeggen :heart_eyes:

De witte Milgauss is echt een hele toffe. Ik zou zelf de 4 liner tudor wisselen met de 42mm planet ocean 2500 of de ceramische versie bij Jaap. Puur omdat ik de 2 pelagossen niet genoeg verschillend vind.

Enjoy de collectie!

1 like

:see_no_evil:

Ik ben trouwens wéér ontzettend enthousiast over de Pelagos. Ik heb zelf meer met de MT5612 versie. De wijzerplaat vind ik prima in balans en ik vind het datumvenster op een mooiere plek staan, namelijk ‘in lijn’ met de markers waardoor 'ie minder opvalt. Smaak.

Vorige week de Seiko SPB077 (MM200) erbij gekocht, om een beetje af te wisselen maar dat ding krijgt wéér geen draagtijd. Net als de vorige keer, toen verkocht ik hem binnen 2 weken alweer. Nou ja, ik heb er ook een winder bijgekocht dus de Seiko tikt vrolijk verder.

… en van zijn jongere broer. :wink:

2 likes

Dank!

Die van Jaap zag ik idd ook staan; vind ik wel een van de mooiste uitvoeringen met de oranje indices.

1 like