Flippermaanden: het resultaat

Beste allemaal,

Zo. Wat een hectische maanden zeg. Vanaf eind februari stond ineens alles op z’n kop. Inmiddels zijn we alweer bijna juli…

De afgelopen maanden waren heftig en hadden veel impact. Op privé vlak, sportief vlak en zeker ook op horlogevlak. Voor wat betreft de horloges zet ik dat hier graag om in foto’s.

Veel geprobeerd, veel weer doorgezet en vooral flink wat ‘leergeld’ moeten betalen. Maar uiteindelijk liggen er nu 2 toppers in de kluis, is mijn immer trouwe ‘G’ er altijd als ik m nodig heb en heb ik eindelijk de Hulk weten te bemachtigen. Een full set, minimale sporen van gebruik en NL geleverd in 2017. Naast de Pelagos een van de mooiste duikers (al blijft de SeaDweller ook fantastisch). Voor nu (hopelijk) eerst even rust.

Enige horloges die nog blijven trekken zijn de SeaDweller, Planet Ocean (ook die bij Jaap en die hier in het blauwe gedeelte) en de Aerospace. Die laatste met cobra-plaat zou echt fantastisch zijn om als Quartz erbij te hebben. Helaas vrijwel onhaalbaar.

Ach, ik ben enorm blij met wat ik wél heb. En er gaat niets boven gezondheid van het gezin en familie! :muscle:t2::+1:t2:

En dan nu de foto’s van de afgelopen maanden. Op de laatste 4 na is alles inmiddels alweer doorgezet naar een nieuwe eigenaar… Heel soms mis ik de DJ nog wel, maar was mij toch net iets te ‘shiney’. En de Hulk ipv de ‘gewone’ Sub date is een perfecte wijziging gebleken!

18 likes

Waarom moeten we hier SARS-CoV2 bij slepen, eigenlijk? Je hebt horloges geflipperd en bent blij. Wat ik mooi vind. En je bent blijkbaar gezond. Wat altijd leuk is. :+1:

Dit topic gaat er zo te zien absoluut niet over dat je Covid-19 hebt gehad, en tijdens het ziekteverlloop je IC tijd hebt getimed met je, eh, damn. Geen chronograaf. :slight_smile:

Dus geniet er van, en pas die titel gewoon lekker eens aan naar iets wat on topic is, alsjeblieft.

13 likes

ik was ook aan t wachten op de corona punchline bij t lezen. ik zie het verband niet

3 likes

Voor iedereen waren de afgelopen maanden heftig, en hadden ze impact. Fijn voor je dat je desondanks de ene na de andere Rolex kon kopen joh.

:no_mouth::man_shrugging:

15 likes

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten, veel draagplezier.

1 like

Een pandemie geknoopt aan geflipper. Smaakvol. :confounded:

3 likes

Was totaal mijn bedoeling niet. Fixed!

En heftig had hier wel een iets andere betekenis ivm sterfgeval…

2 likes

Wellicht voor de een net wat heftiger dan voor de ander ivm omstandigheden? Maar prima. Ieder z’n eigen :+1:t2:

Ps. Er moest helaas eerst wel altijd 1 weg voordat we een andere kon komen :wink:

1 like

Wellicht idd niet het best gekozen qua titel. Dus ook aangepast.

1 like

Schitterende collectie geworden!
Geniet ervan!
En fijn dat na alle aanpassingen we nu eindelijk inhoudelijk op het topic in kunnen gaan :wink:

4 likes

Dank en eens @Jur!

Je hebt nu twee keer de Pelagos in je collectie? Wat is daar de rede van?

Snap ik!

Mooie collectie :ok_hand:t3:

1 like

De een is een 2-line, de ander 4-line. @Lwd79 z’n gemiddelde Pelagos is dus 3-lines, en dat is heel speciaal, want die heeft niemand. Leuke collectie!

1 like

Je hebt nu dus 2 Pelagos, 1 millgaus en de Hulk?

Of is de volgende van de foto’s gehusseld? Maybe anders voor / na erbij zetten :stuck_out_tongue:

Verder druk geweest joh. Mooie horloges gehad en geflipperd. Mooi spul gehouden.

1 like

Wat een collectie :clap:t2:

1 like

Schitterend toch? :ok_hand:t2::ok_hand:t2:

1 like

Dat klopt idd! En een Forerunner en een GShock :+1:t2:

En dank, ben er ook erg content mee!

Wat maakt het dat je beide horloges in bezit hebt en welke heeft jouw voorkeur?

1 like

De Pelagos? Eigenlijk ‘overkwam’ het me wat. Ik was al een hele poos op zoek naar de 2-liner. Zodra ik die eens kreeg aangeboden begon óf de verkopende partij te twijfelen óf was deze mij té gehavend.

Toen ik overstag was voor een nieuwe, vooral door foto’s van een gewaardeerd forumlid waardoor ik alsmaar meer de schoonheid in begon te zien, ben ik over gegaan tot actie. En ben ik, ook weer met zeer goede hulp van een forumlid, overgegaan tot het plaatsen van een bestelling van de 5-liner.

Dat ik kort daarna alsnog een nieuwe (ok, maand oude) 2-liner aan kon schaffen, ook weer via het forum :wink:, kon ik deze niet aan me voorbij laten gaan.

Nu is het zo dat ik de 2-liner sowieso nooit meer kwijt wil ivm herinneringen die ik in korte tijd al mee heb opgebouwd en het feit dat ik deze eerder al eens te snel heb verkocht. De nieuwe manufactuur vind ik daarentegen ook schitterend ivm ‘het hart’ en de gangreserve. Ook verschillen de wijzerplaten op een aantal kleine punten.

Tuurlijk snap ik dat het voor de meesten vreemd is, maar dat heb ik met andermans keuzes ook wel eens :sunglasses:. Daarnaast doen de LHD en de blauwe het toch nét niet helemaal voor mij.

Voor nu kan ik lekker zo nu en dan wat wegleggen in de kluis en kan ik wisselen. En ben ik helemaal happy met mijn horloges…:+1:t2::wink:

Ps. Voorkeur kan ik zo niet zeggen: de ETA ivm emotie en meer rust op de wijzerplaat (en wellicht een blij gezicht bij eventuele onderhoudsbeurt :wink:), de manufactuur ivm gangreserve en meer ‘écht volledig Tudor’ door uurwerk.

Lastig en ik kan zo ook (nog) geen echte keuze maken.